Het grote horlogefotografie-topic | Focus Stacking uitleg post 426

Klopt wel.

Heeft nix met zuur te maken

1 like

Iemand @MannetjeMar hier al gesignaleerd met z’n überscherpe handypics? R.E.S.P.E.T.C zeggik

1 like

Oh oké :expressionless:

Klopt. Ik gebruik Canon FD lenzen, die geven natuurlijk geen info, maar je kunt ze handmatig selecteren. Vond ik wel opmerkelijk aangezien ze zo oud zijn, maar aan de andere kant worden ze nog steeds gebruikt.

Nee ik had me hier nog niet vertoond… wel stiekem mee zitten gluren :joy:

Het is ook erg wat je zelf mooi vindt qua foto :sunglasses: Ieder zijn eigen stijl… leven en laten leven :v:t3:

17 likes

Nailed it

2 likes

Mooi hoor!! Waar schiet je mee?

1 like

iPhone 12 pro Max… waarbij ik soms een goedkoop horlogemakersloepje voor de lens hou… alles zonder statief. Soms de telefoon steunend op de ondergrond maar dat is het… mijn tip; zoek het juiste licht :nerd_face: En iets van een leuke ondergrond.

1 like

Gelukkig ben ik niet “de meeste mensen” :sunglasses:

20 likes

Ik ook niet (denk ik)


15 likes

Eens, maar dit is een 5 jaar oude reactie op een topic over hoe je het beste pocketshots maakte. Het ging nooit om of je het zou willen of niet. En het moge duidelijk zijn dat ik nooit zo een horloge foto zou maken :joy:

1 like

Kun je nagaan hou oudbakken dat soort foto’s al zijn.
En irritant want ondersteboven.

2 likes

Ik steek m’n handen nooit in m’n broekzakken.
Als dat makkelijk gaat is je broek te groot

1 like

Pocketshots zijn inderdaad wat lastiger maar geven wel veel meer weer hoe draagbaar een horloge is vind ik. Die geënsceneerde foto’s (mét koffiebonen uiteraard) zijn voornamelijk beautyshots en behoorlijk nabewerkt. Ook van een lelijk horloge kan je met de juiste middelen, tijd en kennis héle mooie foto’s maken.

Een pocketshot is wat dat betreft veel ‘eerlijker’ ofzo.

Ben jij zo’n midlifecrisis boze witte man die dan maar skinny jeans gaat dragen?

2 likes

Ik ben de midlife al lang voorbij, ik ben nooit boos en flodderbroeken zijn voor oude boertjes en swiebertje

Jouw horloge is altijd precies recht gepositioneerd? Ik vind het wel wat hebben. Fair enough, voor het horloge op zich is het niet het duidelijkste, maar het is wat fotografie betreft weer een variatie op een thema.

Geen idee waar je op doelt, maar enkel als ik leggings draag krijg ik m’n handen niet in de zakken. Maar ja, die zitten er ook niet op…

Ik blijf de pocket shots lastig vinden dus het is een genre dat ik niet vaak beoefen :sweat_smile:. Heel af en toe komt er iets uit dat ergens op lijkt :hugs:

4 likes

Omdat ik vintage spaar probeer ik altijd wel een vintage vibe in de foto te krijgen. Het helpt als je periode correcte accessoires hebt maar ook als je schiet met oude lenzen.

Ik gebruik hiervoor een Sony A7 met adapters waar ik van jaren 30 lenzen tot aan jaren 70 op kan monteren. De onderstaande foto’s zijn gemaakt met lenzen die hooguit €150 hebben gekost.

Let op: Dit zijn foto’s direct uit de camera en hebben vaak voor Instagram nog wat bewerking en cropping nodig.

7 likes

Juiste trui, refletiescherm, enz… Het gaat mij persoonlijk wat te ver als ik kijk naar de tijd die ik erin wil steken. Neemt niet weg dat ik de prachtige foto’s van @Bwatched en veel andere leden enorm waardeer.

Zelf zou ik graag iets meer met macro fotografie willen doen, maar dan wel simpel met een opklik lensje op mijn s10e. Wie heeft goede tips? Beetje delijke kwaliteit en value for money, maar niet de beste (en duurste) optie. Segment Oris zeg maar :wink:

Ik heb even de foto uit mijn voorsteltopic 2 jaar terug gepakt en een foto van vandaag om te laten zien welke weg ik bewandeld heb. Beide gemaakt met mijn s10e. Ik kan echt nog heeeeeeel erg veel op gebied van fotografie leren, eigenlijk ben ik best een total n00b. Ik lees er nooit over, zou ik misschien eens moeten gaan doen.

bb594d2568073296396790040180232b95c97f83_1_690x384

1 like

Dag en nacht verschil inderdaad! :+1:

2 likes