Het grote horlogefotografie-topic | Focus Stacking uitleg post 426

20 likes

Wat naar mijn mening geslaagde pics met alleen de mobiel.

4 likes

Lichttentje, Nikon D40, 18-105mm, polaroid filter.

5 likes

Dankjewel voor het open van dit topic. Ik heb hier veel aan gehad.

Helemaal niet verkeerd met een iPhone :ok_hand:

1 like

Ik heb sinds kort een 90mm macro lens, aangezien horloges zich perfect lenen om door een macrolens te worden bekeken. Meeste beelden zijn met natuurlijk licht geschoten. Zijn er meer mensen met macro lenzen in de weer geweest? Ben wel benieuwd.

33 likes

Daar ben ik het niet mee eens. Dan zie je ineens allerlei shit op je plaat en wijzers zitten die je liever niet ziet.

2 likes

Haha inderdaad. Wel eerst even goed poetsen! Door de macro zie je ineens hoe smerig alles eigenlijk is.

ik gebruik de macro stand op mijn compact camera. geeft best goede resultaten.

Toevallig ik ook, een Tamron :+1:
Nog geen toonbare foto’s van horloges gemaakt, want inderdaad, je ziet er alles op :flushed:
Komt allemaal nog wel :nerd_face:

Ik heb een 90mm Laowa manual focus voor m’n Sony. Onbekend merk voor me, maar so far ben ik er blij mee.
Post maar eens wat zodra je wat hebt geschoten :+1:t3:

2 likes

Ik ben er flink mee bezig geweest. Heb een 80mm macro lens waarmee ik in één keer 1:1 kan komen. Het mooiste is dan om ook nog met focusstack te werken.

29 likes

Ja die zijn mooi! Vooral die Ketelaars! En focus stacking is inderdaad een goeie. Zelfs op f11 heb je nog mega veel dof in macroland :grinning_face_with_smiling_eyes:.

1 like

Wat een toffe en scherpe foto’s. Macro en mooi :star_struck:

1 like

Mooi die scherpte over de hele afbeelding !

1 like

Heel mooi en scherp :ok_hand:

1 like

Fraai! Deze ook met een 90mm macro geschoten, is een stack van denk ik 20-25 foto’s en de nodige nabewerking.

21 likes

Sow! Lekker hoor. En met continue licht, of natuurlijk licht geschoten?

1 like

Super wat een gave opname👌🏻

1 like

Ook een stack van ongeveer 10 opnames.

17 likes