Thanks! Met flitslicht:
Hoe doe je focus stacking met je Sony? Gewoon punten op het scherm aanduiden?
Ik dacht dat het met tethering software niet mogelijk was om punten aan te duiden.
Bedoel je remote scherm/bediening? Ik zie enkel het klapdisplay, misschien daardoor op verkeerde been?
Volgens mij heeft Sony het maar sinds kort in een aantal modellen beschikbaar gesteld (A7RV sowieso). Als je camera deze functie niet biedt kan je wel software gebruiken die het voor je kan doen, Photoshop of Helicon zijn de bekendste. Camoodoo is een app voor op je smartphone/tablet die het ook kan
Gewoon je focus over het beeld trekken, en PS de stack laten samenvoegen.
Leuk om je setup te zien! Gewoon voor de leuk of ben je (ook) fotograaf?
Ik ga snel weer eens verder experimenteren.
Ik begrijp het concept, maar met een macro lens kom ik liever niet aan de camera zelf. Ideaal zou zijn als je tethered zou shooten (dus aan een laptop of met een app op smartphone ofzo) en je daar de focus punten kan selecteren. Dit is me met mijn Sony en bvb Capture One nog niet gelukt…
Ik gebruik Helicon, werkt echt heel goed. Is met name voor Mac.
Zekers!
Macrofotografie en horloges zijn een dankbare combinatie. Ik blijf het hartstikke leuk vinden om op z’n kleine schaal composities te zoeken en details te belichten.
Tips?
- Schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken.
- Zoals al eerder aangegeven, focus stacking kan echt een verschil maken. Probeer hier mee te experimenteren.
- Ga opzoek naar details die het horloge kenmerken en probeer die uit te lichten.
Prachtige foto’s . Impressive
Lekker hoor! Mooie foto’s. Ook erg mooie scherpte in de foto’s. Dat is toch fantastisch om te zien, zo’n miniatuur wereld. Schoonmaken is inderdaad erg belangrijk. En, stofvrij bestaat gewoon niet. Zelfs onder het de kast vindt ik minuscule stofdeeltjes.
Ps. Jammer trouwens dat dit forum de foto’s standaard zo klein laat zien.
Opdracht voor mijn fotografie opleiding. Beweging, in dit geval de secondewijzer in beweging, fotograferen.
Fujifilm X-T30, 60mm, f/11, 8s, ISO125
Prachtig, hoog tijd om eens mee te doen net de foto challenge
Nice, wat voor opleiding?
Goed gelukt!
Thanks. Aan de Fotovakschool in Amsterdam
Welke richting precies? Boudoir?
Fuji?