Het grote horlogefotografie-topic | Focus Stacking uitleg post 426

Doet Gertjan dat nog steeds? Of heb je toevallig les van Roel en Ruben?

Mooie foto’s hier! Echt een vak apart en iets waar ik als industrieel fotograaf met veel bewondering naar kan kijken.

Maar met een groot raam, een wit stuk karton en een 70-200 kom je ook al een eind. Alleen dan meer als sfeerfotos en geen advertising shots.

21 likes

Fotograferen in het bos is altijd leuk.

14 likes

Nee, die namen zeggen mij niets. Ik heb les van Jan-Willem

Ik krijg ineens een geweldig idee voor de foto challenge… :fr: :partying_face:

3 likes

:rofl::+1:t3:

Even aan de slag geweest met mijn nieuwe camera en macro lens. Leuk speelgoed! Ik zoek alleen nog een horlogehouder oid. Iets wat goed werkt om de band op spanning te houden, zonder dat je hem ziet.
Op mijn instagram post ik ook een behind the scene filmpje.

9 likes

Toffe foto, onder de indruk!

1 like

Een champagne/wijnkurk of een kneedgum.
Die laatste kan je helemaal vormen. Ook heel handig om het horloge in een hoek te plaatsen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/faber-castell-kneedgum-grijs-fc-127220/9200000061622370/?Referrer=ADVNLGOO002069&gbraid=0AAAAAD5OnmOP3TixaRngylCEm-KOAZ3Uw&gclid=CjwKCAjwue6hBhBVEiwA9YTx8IYNsB8oI7LDHgqTyuEDSBxG-2-abeP-CZH7JO3QkCE4y0LH0lTt1hoCxOUQAvD_BwE

Onmisbaar bij dit soort shots;

12 likes

4 likes

Dat is een goede tip! Laat m’n zoontje nou net een bak met kneed gum hebben :partying_face:

1 like

Grmbl, dit soort shots zijn altijd slecht voor het horlogebudget… Nou wil ik een reverso :angry:

2 likes

Ik gebruik een op maat in elkaar geknutseld stuk Tesa rol.

7 likes

Ja, ik liep al te prutsen met een half stalen armband die ik had omwikkeld met schilderstape. Dat werkte ook wel ok. Dit ziet er ook profi uit ja :stuck_out_tongue:

2 likes

Leuk topic @Bwatched, wat een geduld moet jij hebben zeg. Dat heb ik dus net weer niet. Maak altijd foute/lelijke foto’s als leek.
Maar goed ben er eindelijk achter hoe je ook een close up kan maken, dus mannetje met geen geduld heeft toch iets geprobeerd. Tis een eerste stap zullen we maar zeggen. Let a.u.b niet op de stofjes, heb echt een blaasbalgje nodig. Maar goed, hier mijn eerste resultaten. Komt tijd, komt raad eerste stap is gezet :wink:.
O ja, van @Lexaf had ik ook al de nodige tips gekregen, die heeft een klein studiootje thuis en is ook nog eens een fotograaf.

Kritiek mag, zolang het maar opbouwend is :smile:

2 likes

Valt wel mee hoor, is een klein lichttentje met 2 grote lampen… Maar voor horloges voldoet 't.

Ik zou zeggen, ga zo door Ferry, je gebt genoeg moois bij de hand om mooi macro prentjes te maken.

1 like

Gewoon met een aardappel genomen.

6 likes

Met mijn mobiel, toch wel een leuke foto? :smirk:

5 likes

Ha Lex, voor jou een appeltje eitje om dat in elkaar te zetten. Maar jij weet, ben zo A-technisch als de pest. Als ik dat zou proberen te maken wordt het 1 grote ramp. Maar ik doe mijn best, is het niet zo’n mooie foto, jammer dan. Heb vandaag wel een blaasbalg besteld want die stofjes op de foto’s irriteren mij best wel. Maar ben nog een jong ventje dus over 40 jaar moet ik wel een leuk fotootje kunnen maken :wink:
En is het een bagger foto dan mag men dat best tegen mij zeggen en hoe ik het anders moet doen, kan best wel wat hebben hoor :innocent:

Fotografie zit tussen de oren.
Probeer één te worden met het onderwerp.
Absoptie en adsorptie.
Voèl de foto die er nog niet is.
Wòrdt de foto. Jij bent de foto.

86d7b92ca68ed68c2b37d91f9d19232c_w200

2 likes