Goeiedag, wanneer dragen jullie een dresswatch?
Wanneer ik er zin in heb. 
Nooit.
Geen speciale gelegenheid voor ofzo?
Dat kan ook!
Dat soort dingen heb ik bijna nooit. Maar ik kan een mooie dress watch erg waarderen en draag ze gewoon rustig thuis op de bank met trui en trainingsbroek.
Ligt er aan wat je als dress watch definieert. Onderstaande is redelijk dressy, maar draag ik gewoon dagelijks. Ook bij een spijkerbroek en t-shirt
Voor de puristen is het natuurlijk verre van een dress watch trouwens…
4 ook al heel lang als IIII geschreven op kerkklokken en zelfs bij de Romeinen zelf.
Die verklaring vanuit de Romeinse oppergod ivpter kende ik niet.
Heerlijk weetje, thanks
Ik heb het al eerder gevraagd maar ben het even kwijt.
'Vintage" Diesel ligt een tijdje in de zon en laat dan nog een gedeelte van het merk in de display zien en tussen 12 en 3 een soort van verdeling.
Echter uit de zon verdwijnt dat weer.
Wat zou dat kunnen zijn en kan het gemaakt?
Mooi uurwerk. Kan je meer details geven?
Geen domme vraag hoop ik maar heeft iemand wat leuke ideeën voor een leuke vol mechanische chronograaf onder de 300? Kom alleen uit op de Sea Gull 1963 maar ben benieuwd of er, mag ook tweedehands of vintage zijn, nog leuke ideeën zijn.
dit dus. Daarmee kan je net gaan kijken voor een instap vintage zwitser of een mooie seiko 6139, citizen 8110/8100 of een poljot/sturmanskie 3133.
Mag ook wel kost 1.000.000 volgens mij!
Sorry zie nou pas dat het bericht meer 2 jaar oud is:disappointed:
Heb je het al los kunnen laten? 

Ah, gemeen, het was net een beetje weggezakt.
Nu takel je het weer op. 
Ik denk dat het antwoord op de vraag van @Jugis is dat het is terug te leiden naar zonnewijzers met Romeinse cijfers die ook rondom (op de kop) geschreven zijn
Dank u.
Dat kan ik afsluiten.