Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

@FlyingFox

Als je Harvey specter als avatar hebt had ik toch wel gedacht dat dit een appeltje eitje zou zijn.

:v:️

Gewoon de winkel in. Net als je een spijkerbroek past of een nieuwe auto uitzoekt.

3 likes

Toch nog wat vaker suits kijken dan :joy: gelukkig is seizoen 8 op netflix, misschien helpt dat

1 like

Sterker. Alle seizoenen staan op Netflix :sunglasses:

1 like

1 tm 7 heb ik al gezien :speak_no_evil:

Zoals ik zei. Appeltje eitje dan. :beers:

2 likes

Gewoon zeggen dat je komt passen.

Dan is meteen duidelijk wat je intentie is en weet de AD hoeveel energie ze erin willen steken :+1:t2:

Hoe heet nou dat ene wondermiddel…? Oh ja, een ruggengraat.

Als je tijdens het passen ongemakkelijk wordt van de verkoper stuur je hem maar even weg om koffie voor je te halen.

Een verkoper weet niet wat jij wel en niet van plan bent, maar onzekerheid wordt absoluut uitgestraald. Dus kijk in de spiegel, want vandaag ben je de Nederlandse Dan Bilzerian. Go get 'em tiger. :joy_cat:

12 likes

:joy::joy::joy::joy:
Dat pleister om die middelvinger maakt het gif-je af.
Schitterend. :joy::joy::joy::+1:

3 likes

Vraag meestal om een horloge eens in het echt te zien, want op de plaatjes komt het vaak niet goed over.

Als je mazzel hebt en een verkoper/verkoopster treft die liefhebber is, komt er vaak vanzelf meer uit de la.

Voor je het door hebt, heb je de meest leipe horloges om (is mijn ervaring althans)

Heb ook weleens het gevoel gehad dat men me liever kwijt dan rijk was in de winkel, their loss.

Ik vraag ook meestal even voor ik foto’s maak, nooit een probleem.

imageimageimage

5 likes

Goddomme jongens waar ben ik aan begonnen met deze vraag, nu lijk ik net een kind van 12. Ik ben verdomme bijna 27! Ik ben Harvey Specter, ik ben Dan Bilzeran!

ᴿᵃʷʳ

Rolly zo scherp he cut himself.

6 likes

Maak er dan gelijk “die pleister” van, veel beter :wink:

8bdf787265ed822d2b77c55bb8e747248a9a7827_1_500x500

1 like

Volgens mij is beide mogelijk.
Welke van deze twee het beste bij “die” horloge bij de/het pleister hoort is een andere overweging natuurlijk.

Als het om gaat om wat iemand mooier vindt klinken heeft dat niets met grammar nazi’s te maken.
Dat is meer iets voor de esthethitlers, daar zijn de vele meningen niet Göring. :wink:

6 likes

Hahahaha lekker hoor. Je schudt ze ook zo uit je mauw :joy::joy:

1 like

Een serieus domme vraag. Het hele topic doorgescrold en er nix over kunnen vinden. Is het,op wat voor manier dan ook, slecht voor het uurwerk van een automaat als je haar maar zo af en toe eens laat lopen. Zeg maar,twee keer per maand een paar dagen. Zou dat bv invloed kunnen hebben op de gangreserve, zou het telkens weer op tijd zetten schade kunnen veroorzaken. Whatever. Bedankt alvast,

Helemaal niets. Voor het uitdrogen van olie op langere termijn is het voor elk horloge wel goed om in ieder geval af en toe te lopen. Een paar dagen per maand lijkt me uitstekend.

Zie net de aan welke hand draag je als linkshandige je horloge discussie van april langskomen. Hier miste ik een toch wel belangrijk argument,namelijk de schokbestendigheid van je horloge. We zitten nu eenmaal niet allemaal aan een bureau. Toen ik ruim 40 jaar geleden als linkshandige bouwvakker een tijdje hele grote spijkers in hele dikke balken moest slaan kwam ik al heel snel tot de conclusie dat het,op mijn links gedragen digitale Seiko elke dag meerdere keren 1januari 12.00 uur smiddags was. Horloge rechts gaan dragen, probleem opgelost. Toch niet onbelangrijk lijkt me.

3 likes

Maar serieus, ik loop regelmatig bij een AD of handelaar binnen in binnen of buitenland.
Hoi, ik wil graag model x of y passen. En dan als je idd aangeeft dat het je hobby is, komt er veel meer op tafel.

En dit is een selectie van 2 winkels.

In het ergste geval verkopen ze een horloge aan je.
Als verkoper noem je dat, het zaadje planten.

4 likes

Wauw! Tof om te zien zeg, dit zijn wel extreme modellen zeg hoor haha. Ik ga het binnenkort gewoon eens doen en dan zie ik wel hoe het gaat haha :sunglasses:

1 like

Dat was de insteek van de foto’s. Gewoon gaan en passen. :+1::+1:

1 like

Is het ook, gewoon kijken kost niks maar om mensen te belasten met werk waar verder niets uit komt vind ik not done. Overigens heb ik er niets mee en wordt ik niet heel warm of koud om het om de pols te hebben. Het gaat daarna toch weer terug en heb je 5 minuten iets om je pols gehad wat je toch niet kunt betalen of gaat kopen.

Ieder zijn meug maar niet aan mij besteed

7 likes