Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ah, daarom zegt mijn vriendin steeds: eindeloos!

“vroeger” reageerden wij thuis nog wel een met "dat zijn mijn vrouw vannacht nog"
Waarop mijn moeder dan reageerde: och, arm kind. (dat sloeg dan op “mijn vrouw” )

(in de tijd dat er van een vrouw of vriendin nog geen sprake was :slight_smile: )

3 likes

oke boys hier komt het:

Hoe pak je het nou een beetje normaal aan om wat te gaan passen bij een AD terwijl je er eigenlijk niet in de markt voor ben? Zo zou ik best wel graag eens een omega speedmaster(is me al eens gelukt bij avw maar dat is alweer zo lang geleden), een grand seiko of toch een rolex daydate willen passen (ik noem gewoon iets willekeurigs) maar het lijkt me zo ongemakkelijk om daar plaats te nemen met in je achterhoofd dat je toch niks gaat kopen. Hoe kan ik nou een beetje zelfverzekerd zo’n zaak binnen lopen en er een leuke middag van maken.

Cheers!

2 likes

Dan niet doen.

:v:

2 likes

Zo’n pak als op je plaatje helpt.

Maar zonder gekheid…
De meeste passen eerst zonder te kopen.
Dus ik zou gewoon open kaart spelen en je enthousiasme voor de horloges laten zien… dan willen ze je graag helpen. Wellicht zelfs benoemen dat het ongemakkelijk voelt.

Ga naar van Willigen in den Haag. Dom kijken, lief lachen, kwijl terwijl je naar de Grand Seiko’s in de vitrine staart en ze vragen aan je of je iets wilt passen, zelfs als je aangeeft alleen maar even te willen kijken.

Dat is mijn specialiteit :smirk:

Dat is zeker waar, zeker in het hogere segment horloges :sweat_smile:

Dat kan natuurlijk ook :joy:

1 like

Gewoon gaan en vragen of je iets mag passen… niet al te moeilijk doen haha

1 like

@FlyingFox

Als je Harvey specter als avatar hebt had ik toch wel gedacht dat dit een appeltje eitje zou zijn.

:v:

Gewoon de winkel in. Net als je een spijkerbroek past of een nieuwe auto uitzoekt.

3 likes

Toch nog wat vaker suits kijken dan :joy: gelukkig is seizoen 8 op netflix, misschien helpt dat

1 like

Sterker. Alle seizoenen staan op Netflix :sunglasses:

1 like

1 tm 7 heb ik al gezien :speak_no_evil:

Zoals ik zei. Appeltje eitje dan. :beers:

2 likes

Gewoon zeggen dat je komt passen.

Dan is meteen duidelijk wat je intentie is en weet de AD hoeveel energie ze erin willen steken :+1:t2:

Hoe heet nou dat ene wondermiddel…? Oh ja, een ruggengraat.

Als je tijdens het passen ongemakkelijk wordt van de verkoper stuur je hem maar even weg om koffie voor je te halen.

Een verkoper weet niet wat jij wel en niet van plan bent, maar onzekerheid wordt absoluut uitgestraald. Dus kijk in de spiegel, want vandaag ben je de Nederlandse Dan Bilzerian. Go get 'em tiger. :joy_cat:

12 likes

:joy::joy::joy::joy:
Dat pleister om die middelvinger maakt het gif-je af.
Schitterend. :joy::joy::joy::+1:

3 likes

Vraag meestal om een horloge eens in het echt te zien, want op de plaatjes komt het vaak niet goed over.

Als je mazzel hebt en een verkoper/verkoopster treft die liefhebber is, komt er vaak vanzelf meer uit de la.

Voor je het door hebt, heb je de meest leipe horloges om (is mijn ervaring althans)

Heb ook weleens het gevoel gehad dat men me liever kwijt dan rijk was in de winkel, their loss.

Ik vraag ook meestal even voor ik foto’s maak, nooit een probleem.

imageimageimage

5 likes

Goddomme jongens waar ben ik aan begonnen met deze vraag, nu lijk ik net een kind van 12. Ik ben verdomme bijna 27! Ik ben Harvey Specter, ik ben Dan Bilzeran!


ᴿᵃʷʳ

Rolly zo scherp he cut himself.

6 likes

Maak er dan gelijk “die pleister” van, veel beter :wink:

8bdf787265ed822d2b77c55bb8e747248a9a7827_1_500x500

1 like