Zo’n hekel aan. Ook met huizen verkopen. Baas van mijn vrouw heeft 3 kopers gehad waarbij het op de financiering afketste. Je gaat toch eerst kijken wat je kan lenen en binnen dat budget zoeken?! Onbegrijpelijk!
Ik zal dus ook alleen een winkel binnenlopen met een budget dat ik uit kan geven en een paar modellen in gedachte die ik wil proberen.
Dat is dus ook het punt wat mij tegenhoud, gelukkig klinkt het nu minder gek. Ik snap je helemaal en vandaar dus ook mijn vraag. Kan mij voorstellen dat niet iederen juwelier zit te wachten op een horlogemerk die f leuk een middagje horloges wilt passen.
Ik zou bijvoorbeeld alleen een patek philippe passen als de juwelier het zelf aanbied, ik zal nooit vragen van Goh hebben jullie ook zon mooie nautilus die ik f om mn pols mag slingeren voor een foto.
Ik heb al wel wat modellen in mijn hoofd die ik dol graag in het echt zou willen ervaren voor een eventuele toekomstige aankoop maar die aankoop zit er nu niet in.
Ik ook; ik vind het wel fijn om ze van tevoren een keer om de pols gehad te hebben, aangezien een plaatje soms een heel ander beeld geeft dan het horloge om mijn eigen pols. Soms past/staat het gewoon niet.
Gewoon eerlijk zeggen, ik ga ze nu niet kopen, maar ik wil ze wel proberen wat ik zit er serieus over na te denken. Altijd vriendelijk ontvangen, nooit problemen gehad.
Ik hou er dus ook niet van. En om dan allemaal plaatjes te maken voor jouw lol op kosten van een ander zijn tijd vind ik echt triest.
Je ziet complete collages hier voorbij komen en ik heb sowieso het idee dat men nogal vaak dit soort dingen doet om interessant te doen. Als het allemaal open gaat naar een verkoper die daar mee in stemt en het dan leuk vind om met jou te gaan zitten voor het één of ander soit.
precies, en als je dan vantevoren kijkt of het niet te druk is, zullen de meeste winkels je graag helpen.
Ik geef ook aan of het oriënterend is, en nog nooit meegemaakt dat ze dan weinig zin hebben.
Ik begreep wel dat ze (terecht) een hekel hebben aan prijs onderhandelaars die toch niet willen kopen. Dat zou ik dus niet doen.
Ik kan me voorstellen dat het iets bijt, maar een stuk minder als dunne bleek en al helemaal minder als dikke bleek. Het zou me niet zoveel boeien eigenlijk, het blijft een gebruiksartikel. Mijn invicta 1953 houdt het voorlopig prima. En die zal vast niet de beste coating hebben.
Ik ben op zoek naar een goed setje schroevendraaiers. Het valt me op dat de standaard setjes vaak te dik zijn voor de priegelige schroefjes. Terwijl die standaard setjes toch ‘horlogemakersetjes’ genoemd worden.
Als student ben ik ooit met 4 vrienden naar Frankrijk gereden. Om het goedkoop te houden kochten we een 20 jaar oude Volvo 240 GLE voor 750 gulden. De verkoper vertelde me dat ik op de snelweg niet harder moest gaan rijden dan 120/130kmh anders trok de motor het niet meer! Hij riep me nog toe “Behandel het met respect”. Zo moet je een vintage horloge ook zien, tijd bij houden kan zonder veel problemen maar ermee sporten zou ik niet doen. Tenzij hetzij sub 1680 is (1974) die gebruik ik nog om mee te zwemmen.
Trouwens bij terugkomst de auto verkocht voor 750gulden, briljant was dat.
Dit zijn inderdaad wel de belangrijkste maten.
0.8 tot 1.4 zijn de maten die je het meest zult gebruiken.
Misschien dat je nog een losse 0.6 bijkoopt.
Als je de mogelijkheid hebt, altijd kiezen voor schroevendraaiers met verwisselbare bladen.
Iets teveel kracht op een eigenwijze/vastgeroeste schroef en je blad zegt ‘krak’.
Soms is het recht te vijlen, maar vaak moet je een nieuwe insert erin stoppen.
Merken als Bergeon, Horotec, VOH heb je een levenlang plezier van.
Gangreserve haal je uit je veer en die laat zich niet zo gemakkelijk beinvloeden.
Een kwaliteitsveer is gemaakt voor jaren ge-/misbruik.
De tijd goedzetten mag ook geen belasting voor het uurwerk zijn, mocht dit zo stroef gaan dat je het gevoel hebt dat je iets vernachelt, dan loopt er ergens iets aan oid en kun je hem beter even laten nakijken.
6 jaar geleden een Ford Mondeo speciaal voor de vakantie gekocht voor 400. Met koude airco. Na 3 weken voor 600 verkocht. Moest even snel een andere auto hebben want er stond eentje met een storing bij de garage.