Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Groot dom antwoord:

Op dezelfde manier als waarop je een foto post.

2 likes

Ik dacht dat het ook werkte om gewoon de URL van een .gif te plaatsen, maar dat leek zojuist bij een test toch niet te werken…
3oz8xIiQkjAhhtorGU

-edit- dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Zelf gebruik ik vaak Giphy, daar zoek ik een gifje en die sla ik op op mijn telefoon en die upload ik dan weer naar hf. Er zijn vast meerdere manieren.

1 like

Ik zag het hahahaha. Wilde op jouw bericht reageren maar toen wassie weg :rofl:

1 like

Domme vraag:

Waarom post je je telefoonnummer?

3 likes

Ik ben benieuwd of daar een intelligent antwoord op komt :thinking:

1 like

Ik heb hem even gebeld en dat heeft geleid tot de oplossing van mijn probleem dus ik ben hem dankbaar!

1 like

Dat is alleen maar mooi natuurlijk.

Maar ik denk dat het verstandiger is om telefoonnummers per pb uit te wisselen.

2 likes

Ehhh dacht dus dat ik een pb-tje deed, en anyway wat kan er gebeuren met een 06 nummer?

1 like

1 like

Laatst een horloge gekocht met onderstaand bandje. Het is zo’n flexibel flixoflex ding. Maar ik.kan er niets over terug vinden op het web. Ik kan het merk ook niet lezen, misschien herkent iemand het.

Japans horloge, klein gokje, maruman, bear, bambi? En bingo. Bear :wink:

1 like

Check, die zag ik staan. Maar ik dacht dat die andere naam het merk zou zijn. Maar dat kan ik niet lezen…

Graag jullie hulp.
Ik ga er van uit dat deze vraag al ergens gesteld is, daarom in dit draadje, maar ik heb wat krassen op mijn bezet van mijn Casio MT-G.
En die wil ik er graag uit hebben.
Ik ben al naar verscheidene juweliers in mijn buurt geweest, Amsterdam-West, maar die durven het niet aan. En verwijzen door naar Casio zelf.
Kan ik dit zelf, of is er een juwelier/reparateur die dit voor mij kan doen?
Of moet ik gelijk gaan vervangen. In mijn geval wordt dat de hele voorkant vervangen. Bezel is niet los.
Zie de foto’s geprobeerd de schade in beeld te brengen.
Hartelijk dank.

Zelf doen als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik nooit doen. Wordt nooit wat je denkt dat het wordt.

Ik zou het lekker laten zitten, daar heb je een G-Shock voor toch :wink: met die letters gaan poetsen wordt er waarschijnlijk niet beter op.

Als je het echt weg wilt hebben, zou ik het eerst bij een erkend horlogemaker proberen met de kans dat je hem nog alsnog naar Casio moet opsturen in het achterhoofd.

1 like

Dank je.

Hulp gevraagd! Ik heb een seiko srpd57k1 van 6 weken oud, en nu zie ik dat er aan 1 kant een endlink lager zit dan de rest? Dus hij zit niet meer gelijk aan de lug, wat die eerst wel zat.Er zit ook speling op terwijl die aan de andere kant gewoon vast zit. Vind het vrij gammel ogen dus zou het graag willen oplossen. Is dit wat ze bedoelen met de slechte kwaliteit van seiko banden?

Op de foto lijkt het mee te vallen maar hij zit er behoorlijk naast

Alvast bedankt

Zo te zien is je springbar losgeschoten. Heb je de band er zelf niet afgehaald?

Kan je een foto van de onderkant maken?

Dank voor de reactie! Nee heb er niks aan gedaan. En als ik vanaf de onderkant kijk zie ik ook niks geks, lijkt de springbar vast te zitten en is het net alsof de endlink speling op de spring bar heeft.

Is dat hollow of solid end link?

Is het een hollow dan kan deze verbogen zijn.
maar dit kan je met wat handigheid ook weer fiksen.

Is het een solid dan zou ik de end link even los halen
teneinde te kunnen vaststellen of de springbar nog
in orde is.

1 like

Ik heb dit horloge van mijn vader gekregen, het was zijn eerste horloge wat hij ooit van werk heeft gekregen. Door de jaren heen is ie best wel vies geworden en nu vroeg ik me af hoe ik dit het best schoon kan krijgen? Gewoon met een sopje of zijn er betere manieren?

1 like