Graag jullie hulp.
Ik ga er van uit dat deze vraag al ergens gesteld is, daarom in dit draadje, maar ik heb wat krassen op mijn bezet van mijn Casio MT-G.
En die wil ik er graag uit hebben.
Ik ben al naar verscheidene juweliers in mijn buurt geweest, Amsterdam-West, maar die durven het niet aan. En verwijzen door naar Casio zelf.
Kan ik dit zelf, of is er een juwelier/reparateur die dit voor mij kan doen?
Of moet ik gelijk gaan vervangen. In mijn geval wordt dat de hele voorkant vervangen. Bezel is niet los.
Zie de foto’s geprobeerd de schade in beeld te brengen.
Hartelijk dank.
Zelf doen als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik nooit doen. Wordt nooit wat je denkt dat het wordt.
Ik zou het lekker laten zitten, daar heb je een G-Shock voor toch met die letters gaan poetsen wordt er waarschijnlijk niet beter op.
Als je het echt weg wilt hebben, zou ik het eerst bij een erkend horlogemaker proberen met de kans dat je hem nog alsnog naar Casio moet opsturen in het achterhoofd.
Dank je.
Hulp gevraagd! Ik heb een seiko srpd57k1 van 6 weken oud, en nu zie ik dat er aan 1 kant een endlink lager zit dan de rest? Dus hij zit niet meer gelijk aan de lug, wat die eerst wel zat.Er zit ook speling op terwijl die aan de andere kant gewoon vast zit. Vind het vrij gammel ogen dus zou het graag willen oplossen. Is dit wat ze bedoelen met de slechte kwaliteit van seiko banden?
Op de foto lijkt het mee te vallen maar hij zit er behoorlijk naast
Alvast bedankt
Zo te zien is je springbar losgeschoten. Heb je de band er zelf niet afgehaald?
Kan je een foto van de onderkant maken?
Dank voor de reactie! Nee heb er niks aan gedaan. En als ik vanaf de onderkant kijk zie ik ook niks geks, lijkt de springbar vast te zitten en is het net alsof de endlink speling op de spring bar heeft.
Is dat hollow of solid end link?
Is het een hollow dan kan deze verbogen zijn.
maar dit kan je met wat handigheid ook weer fiksen.
Is het een solid dan zou ik de end link even los halen
teneinde te kunnen vaststellen of de springbar nog
in orde is.
Ik heb dit horloge van mijn vader gekregen, het was zijn eerste horloge wat hij ooit van werk heeft gekregen. Door de jaren heen is ie best wel vies geworden en nu vroeg ik me af hoe ik dit het best schoon kan krijgen? Gewoon met een sopje of zijn er betere manieren?
Thanks!
Het is een hollow endlink en als je vanaf de onderkant kijkt stelt het ook niet veel voor helaas…
had wel meer verwacht. Lijkt er idd op dat het verbogen is, maar ook alsof de springbar verbogen is… vraag me niet hoe ik het voorelkaar heb gekregen.
Ga er binnenkort maar een leren bandje voor bestellen denk ik. Moet ik dan ook andere springbars monteren?
Ik zou wel de Seiko fat bars gebruiken.
Die passen precies in de lugholes.
Als je dunnere neemt gaat het rammelen
en zo slijten die gaatjes uit.
Maar je kan ook een aftermarket solid steel bracelet overwegen.
Ze zijn er van StrapCode en Miltat bijvoorbeeld.
Het lijkt mij een goede upgrade voor de band die er nu op zit.
Ik heb dat ook gedaan voor mijn SKX
Deze is van StrapCode, kost je zo’n 6 a 7 tientjes.
En je krijgt er fatbars met kraagjes bij
LET OP!
Gebruik nooit Seiko standaard fatbars zonder kraagje.
Want dan krijg je de solid bracelet er bijna niet meer van af.
Okee bedankt voor de tip! Had al zitten kijken naar die banden idd, heel mooi! Maar ga toch liever voor de leren band. Wil uiteindelijk een vintage look creëren met een top hat crystal en een mooie bruine leren band, maar nu weet ik iig welke springbars ik moet hebben dan! Thanks😇
Dat is wel een chip-koning heb ik gehoord.
Vaak al beschadigd in de verpakking.
Ik vind het zelf geen aanrader.
En voor de leren strap natuurlijk een hand made ammo strap
Haha ja daar was ik al bang voor, maar dat geeft hem wel ‘de’ vintage look imo. Alleen even kijken hoe we dat glas erin gaan krijgen.
Denk dat ik dat maar gewoon laat doen😅
Dat lijkt me wel verstandig.
Als je geen glaspers en ervaring hebt zou ik er niet zelf aan beginnen.
De nieuwe 5KXen hebben doorgeboorde lugholes dus geen probleem.
Hee dit is nieuw voor me. Ben zelf niet zuinig op m’n horloges maar een chipje heb ik nog niet. Wel al een krasje. Op saffier!
Haha, ja nu zie ik dat het geen SKX is
Die tophats zijn super hoog, en hebben zo totaal geen bescherming
op de bijna haakse randen.
En ik vind het zelf niet mooi.
Zo maak je de SKX/5KX alleen maar nog hoger dan hij al is.
Een kras in saffier is mij nog nooit gelukt
Een enigsinzs off topic vraag wellicht maar hoe kan ik items uit een bepaald land aan de gevolgde searches toevoegen op Ebay? Ik heb een search aangezet op ebay.co.uk maar nu zie ik alsnog niet de UK only listings waar ik juist specifiek naar opzoek was. Ik krijg alleen de internationale listings.
Wat is het verschil tussen een submariner 2 liner en een 4 liner?
2 of 4 regels tekst