Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Het is een beetje gek toch? Om iets te kopen dat je niet nodig lijkt te hebben. :slight_smile:

Ja dat is ergens waar. Maar na het lezen van vele berichten, waaronder op dit forum, lijk ik een uitzondering en is het een kwestie van tijd?

Of valt dit in de praktijk wel mee en heb ik een vertekend beeld.

Demagnetiseer apparaat kost nog geen tientje. Lekker kopen

1 like

Dat laatste! Mijn perceptie is dat het zelden voorkomt.

2 likes

Met de app van Lepsi kan je checken of het nodig is

Doe ik ook altijd, maar de vergadering is niet sneller voorbij. :cry:

2 likes

Vraag: een bezel met cijfers 1-12 is toch nutteloos zonder gmt-wijzer? Of zie ik dat verkeerd?
Voorbeeld:

1 like

Ja. Door de bezel te draaien, krijg je een GMT functie zonder extra wijzer. Je kunt dan bijvoorbeeld de markers op de plaat hometime laten aangeven en de getallen op de bezel away time.

3 likes

Aha. Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt.

1 like

Iemand een idee hoe ik dit bandje verwijder? Lijkt geen veer systeem

Ziet er uit als een schroef toch?

1 like

Aa zo zit dat. Hmm
Even schroevendraaiers kopen dan. Had gehoopt dat het schroefje enkel voor design was en er gewoon een soort veer in zat.

1 like

Zou ook zomaar kunnen hoor maar ik denk het niet.

Inderdaad, heb die ook op een horloge. Eigenlijk wel redelijk handig, geen geknoei of uitschuivers met krassen tot gevolg…

Heb het geprobeerd maar zonder resultaat. Dus het is helaas een echt schroefje :upside_down_face:.

Van het weekend dan maar een setje scoren. Bedankt heren!

2 likes

of durf je het met 2 messen te doen :wink:
(PS: ik sta niet in voor de mogelijke schade / fysiek en-of psychisch leed / …)

Haha bij mijn armand niet. Zit al een klein krasje op de bezel. Wil de lugs het liefst vrij van beschadiging houden.
In het weekend eens kijken naar een schroevendraaier setje. Nooit weggegooid zoiets

1 like

Klokje met een ietwat a-typische band. Die wat aan de krappe kant is… hoe verleng je zoiets ?
Trip naar een fatsoenlijke juwelier voor een custom tussenstuk? (ding heeft wat emotionele waarde) of bestaan daar standaard oplossing voor die ik kan dubbelklikken ?

Een beetje edelsmid kan zonder problemen hier een tussenstuk voor fabriceren.

1 like

Bestaat er een woord voor een datumfunctie waarbij je meerdere dagen ziet? Zoals bv bij deze Raymond Weil freelancer: