Aha. Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt.
Aa zo zit dat. Hmm
Even schroevendraaiers kopen dan. Had gehoopt dat het schroefje enkel voor design was en er gewoon een soort veer in zat.
Zou ook zomaar kunnen hoor maar ik denk het niet.
Inderdaad, heb die ook op een horloge. Eigenlijk wel redelijk handig, geen geknoei of uitschuivers met krassen tot gevolg…
Heb het geprobeerd maar zonder resultaat. Dus het is helaas een echt schroefje
.
Van het weekend dan maar een setje scoren. Bedankt heren!
Van het weekend dan maar een setje scoren
of durf je het met 2 messen te doen 
(PS: ik sta niet in voor de mogelijke schade / fysiek en-of psychisch leed / …)
Haha bij mijn armand niet. Zit al een klein krasje op de bezel. Wil de lugs het liefst vrij van beschadiging houden.
In het weekend eens kijken naar een schroevendraaier setje. Nooit weggegooid zoiets
Klokje met een ietwat a-typische band. Die wat aan de krappe kant is… hoe verleng je zoiets ?
Trip naar een fatsoenlijke juwelier voor een custom tussenstuk? (ding heeft wat emotionele waarde) of bestaan daar standaard oplossing voor die ik kan dubbelklikken ?
Een beetje edelsmid kan zonder problemen hier een tussenstuk voor fabriceren.
Bestaat er een woord voor een datumfunctie waarbij je meerdere dagen ziet? Zoals bv bij deze Raymond Weil freelancer:
Bestaat er een woord voor een datumfunctie waarbij je meerdere dagen ziet?
Oh da’s een goeie, maar geen idee. Ik heb zelf een flieger met een dergelijk venster. Ik kijk dus even mee.
Extended date window, zo iets? 
Nee, ik zou het niet weten.
Voor een vriend van mij twee Quartz horloges opengemaakt om te kijken wat voor batterijtjes erin zaten om die te vervangen. Beide zat deze erin:
Eerste domme vraag: als ik gewoon een 371 op google vindt gewoon die bestellen toch?
Tweede ding: een van deze horloges is een Fromanteel. Hij had al ooit bij een “horlogemaker” het batterijtje laten vervangen. Te ziek aan de dikke kras op de caseback. Tot mijn verbazing kwam ik deze onderdeeltjes los tegen toen ik de case opende. Wat zijn dit?
De Fromanteel zelf (wit plastic ding eraf gehaald eerst. Hier zat het gewoon los in rondom)
als ik gewoon een 371 op google vindt gewoon die bestellen toch?
Yup.
Wat zijn dit?
Wonderlijk. Verlenging voor de drie pushers die bij dit uurwerk overigens geen functie lijken te hebben?
Extended date window klinkt inderdaad wel als een beschrijving waarmee ik kan googelen.
Wonderlijk. Verlenging voor de drie pushers die bij dit uurwerk overigens geen functie lijken te hebben?
Dit denk ik ook, voor de pushers. Als ik inzoom lijkt het wel alsof ze wat zouden moeten doen.
Als ik inzoom lijkt het wel alsof ze wat zouden moeten doen.
Ik kwam er niet helemaal uit. Als ik kijk naar de pusher linksonder, dat lijkt zo’n verlenging zich in de spoel te boren. Het nadeel van 2D als je eigenlijk in 3D wil kijken, vermoed ik. Je mist net dat ene stukje overzicht.
Overbodig