Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Hier lijken pushers te zitten

is dit mogenlijk??? Seiko 5 voor 6 euro?? https://www.wish.com/product/5f97fad2292f0522b43e81f4?hide_login_modal=true&from_ad=goog_shopping&_display_country_code=NL&_force_currency_code=EUR&pid=googleadwords_int&c=%7BcampaignId%7D&ad_cid=5f97fad2292f0522b43e81f4&ad_cc=NL&ad_lang=NL&ad_curr=EUR&ad_price=3.00&campaign_id=9020224501&from_ad=new_pla&hide_login_modal=true&gclid=CjwKCAiA25v_BRBNEiwAZb4-ZeLotXCDyPq5-2yucvdirVGEEgXMiceod9DQIZ_aiPYchK19bjHKtxoCiyEQAvD_BwE&share=web

1 like

Je plaats hem in ieder geval in het juiste topic :wink:

Als het te goed is om waar te zijn

Zelf nooit geprobeerd maar van horen zeggen, zijn het flinke neppers. Bij wish krijg je vaak niet wat je wenst.

2 likes

Deze vraag is misschien al gesteld!
Maar is het waar dat je beter de kroon van een automaat naar buiten trekt als je hem even niet meer gaat gebruiken?

Bij wish kun je er vanuit gaan dat het nep is. Je zal niet de eerste zijn, maar coor deze prijs krijg je geen Seiko, punt.

Gewoon leeg laten lopen (dus dat er geen gangreserve meer is) en de kroon dicht houden. Dan is de veer niet gespannen én kan er geen rotzooi in komen.

1 like

ytt: yesterday ,today tomorrow.

:grinning:

“is dit mogenlijk??? Seiko 5 voor 6 euro??”
Onlangs een Citizen Solar voor 12 euro op Wish besteld die bij Nederlandse juweliers rond de 90 euro kost. Was hartstikke nep. Geen Citizen en zeker geen solar. Gezien de prijs zou ik er van uitgaan dat het nep is.

Oh echt? Hadden we niet zien aankomen.

1 like

Zoiets?

Nee, anders. Zal hem niet plaatsen omdat hij nep bleek te zijn, maar zat wel in hetzelfde doosje!

Nu ik er zelf eentje heb (vintage), waarom worden er tegenwoordig nauwelijks nog uurwerken met een mircotor gemaakt?
Ik ken de Bulgari, volgens mij maakt Miyota er eentje. Waarom verder eigenlijk nauwelijks. Het lijkt me een prima oplossing om uurwerken dun te houden.
Wat zie ik over het hoofd?

2 likes

Best een goede vraag eigenlijk.:thinking: ben ook wel benieuwd.

Ik heb een Parmigiani gehad met microrotor en nu een GlashĂŒtte. Hoewel die laatste rotor nauwelijks meer ‘micro’ te noemen is.

afbeelding

3 likes

Als een automaat niet tegen fietsen zou kunnen, zou er geen markt voor automaten (meer) zijn!
(kan dus prima, laatst zelfs mijn arm gebroken op de motorfiets met automaat. De automaat doet het nog prima!)

1 like

Hopelijk komt er iemand licht in deze kennisduisternis brengen.

Het zijn momenteel met name vrij high end merken die nog kleine rotors voeren
 En oude rommel.

1 like

En je motor?

:thinking:

1 like

Schrammen en breuken, maar de basis werkt. Heb er voor gekozen om niet de optische zaken te repareren. Zou teveel in de papier lopen voor een Suzuki met een dagwaarden van €1700
Hij rijdt en dat is het belangrijkste voor mij (woon/werk verkeer). De Oris 65 had niets. (maar dan gelukkig ook niet op terecht gekomen, anders zou het wel een ander verhaal zijn geweest)

2 likes

Als je band eigenlijk fat bars nodig heeft, maar je lugs daar te kleine gaten voor hebben neem ik aan dat je dan buisjes over je bars kan schuiven.

Waar scoor ik die ?

1 like

Dat is een goede vraag! Als je zoekt op ‘stainless tubes’ vindt je best eea. Het is lastig om precies de juiste maat te vinden (2.0 mm inner, 2.5 mm outer en dan nog de breedte van de band). Wellicht dat Rob van Monsterwatches je kan helpen (als je hem kunt bereiken), hij heeft ze in ieder geval wel, want hij levert ze mee bij zijn waffle strap.

Meteen een band besteld. Lijkt me de snelste optie :slight_smile:

1 like