Best een goede vraag eigenlijk. ben ook wel benieuwd.
Ik heb een Parmigiani gehad met microrotor en nu een GlashĂŒtte. Hoewel die laatste rotor nauwelijks meer âmicroâ te noemen is.
Best een goede vraag eigenlijk. ben ook wel benieuwd.
Ik heb een Parmigiani gehad met microrotor en nu een GlashĂŒtte. Hoewel die laatste rotor nauwelijks meer âmicroâ te noemen is.
Als een automaat niet tegen fietsen zou kunnen, zou er geen markt voor automaten (meer) zijn!
(kan dus prima, laatst zelfs mijn arm gebroken op de motorfiets met automaat. De automaat doet het nog prima!)
Hopelijk komt er iemand licht in deze kennisduisternis brengen.
Het zijn momenteel met name vrij high end merken die nog kleine rotors voeren⊠En oude rommel.
En je motor?
Schrammen en breuken, maar de basis werkt. Heb er voor gekozen om niet de optische zaken te repareren. Zou teveel in de papier lopen voor een Suzuki met een dagwaarden van âŹ1700
Hij rijdt en dat is het belangrijkste voor mij (woon/werk verkeer). De Oris 65 had niets. (maar dan gelukkig ook niet op terecht gekomen, anders zou het wel een ander verhaal zijn geweest)
Als je band eigenlijk fat bars nodig heeft, maar je lugs daar te kleine gaten voor hebben neem ik aan dat je dan buisjes over je bars kan schuiven.
Waar scoor ik die ?
Dat is een goede vraag! Als je zoekt op âstainless tubesâ vindt je best eea. Het is lastig om precies de juiste maat te vinden (2.0 mm inner, 2.5 mm outer en dan nog de breedte van de band). Wellicht dat Rob van Monsterwatches je kan helpen (als je hem kunt bereiken), hij heeft ze in ieder geval wel, want hij levert ze mee bij zijn waffle strap.
Meteen een band besteld. Lijkt me de snelste optie
Weinig indeed!
Wel de Hangzhou 5000 in China
Ik zie het nut er eigenlijk niet echt van in. Het is vooral iets uit het begin van de automatische uurwerken. Maar het werkt toch blijkbaar minder goed.
Ik dacht dat je met een micro rotor de dikte kon aanhouden van een handwinder, terwijl het gewoon een automaat is.
Dat zou kunnen. Maar ik zou dan graag willen weten waarom het dan minder goed werkt.
Er zijn nog genoeg oudjes op de markt, dus ik vermoed dat het geen duurzaamheidsissue is. Maar wat dan wel?
En als het echt minder goed werkt, waarom zouden high end merken het dan nog wel implementeren? Of zou dat een âomdat het kanâ dingetje zijn?
Je kunt een dunner horloge maken, maar het is een afwijkende constructie en dus duurder.
Duurder om te ontwikkelen, duurder om te maken⊠je ziet het er aan de buitenkant niet aan af en dus lastiger om marge op te makenâŠ
Bedenk dat veel uurwerken gewoon relatief simpele evoluties zijn van ontwerpen van vijftig, zestig, zeventig jaar geledenâŠ
Wel een aardig antwoord:
https://www.quora.com/Why-are-watches-with-micro-rotor-movements-so-uncommon?share=1
Chopard is er ook niet vies van
Zo wordt de lijst toch steeds langer
Ik kan me wel voorstellen dat een kleine rotor minder efficiënt is.
Zekers. En inderdaad speelt efficiency een rol.
âAnother barrier is physics: micro-rotors have a lower moment of inertia. That means a few things that canât be helped, such as more difficulty overhoring static friction. A more severe problem that basically has to be mitigated is that a given rotor rotation will provide less torque to the mainspring.â
Wat ik lees van de polerouters is dat de microrotor modellen toch minder efficient zijn en problemen hebben genoeg opgeladen te blijven.
Misschien dat de 80h power reserve veren van nu er ook invloed op hebben.