Weinig indeed!
Wel de Hangzhou 5000 in China
Ik zie het nut er eigenlijk niet echt van in. Het is vooral iets uit het begin van de automatische uurwerken. Maar het werkt toch blijkbaar minder goed.
Ik dacht dat je met een micro rotor de dikte kon aanhouden van een handwinder, terwijl het gewoon een automaat is.
Dat zou kunnen. Maar ik zou dan graag willen weten waarom het dan minder goed werkt.
Er zijn nog genoeg oudjes op de markt, dus ik vermoed dat het geen duurzaamheidsissue is. Maar wat dan wel? 
En als het echt minder goed werkt, waarom zouden high end merken het dan nog wel implementeren? Of zou dat een āomdat het kanā dingetje zijn?
Je kunt een dunner horloge maken, maar het is een afwijkende constructie en dus duurder.
Duurder om te ontwikkelen, duurder om te maken⦠je ziet het er aan de buitenkant niet aan af en dus lastiger om marge op te makenā¦
Bedenk dat veel uurwerken gewoon relatief simpele evoluties zijn van ontwerpen van vijftig, zestig, zeventig jaar geledenā¦
Wel een aardig antwoord:
https://www.quora.com/Why-are-watches-with-micro-rotor-movements-so-uncommon?share=1
Chopard is er ook niet vies van

Zo wordt de lijst toch steeds langer 
Ik kan me wel voorstellen dat een kleine rotor minder efficiƫnt is.
Zekers. En inderdaad speelt efficiency een rol.
āAnother barrier is physics: micro-rotors have a lower moment of inertia. That means a few things that canāt be helped, such as more difficulty overhoring static friction. A more severe problem that basically has to be mitigated is that a given rotor rotation will provide less torque to the mainspring.ā
Wat ik lees van de polerouters is dat de microrotor modellen toch minder efficient zijn en problemen hebben genoeg opgeladen te blijven.
Misschien dat de 80h power reserve veren van nu er ook invloed op hebben.
Net bedacht dat de makkelijkste oplossing is om de rotor te vervangen door een platina exemplaar 
En zojuist al binnen !!
Twee dagen tussen dubbelklikken en brievenbus. Ik had nog voor wat extra dingetjes gevraagd, zaten er ook bij.
Koelere wat een snelheid.
Iemand enig idee hoe het Seiko SII NH35 uurwerk bekend staat en of het makkelijk te onderhouden dan wel te vervangen is?
Voor zijn pijsklasse een prima uurwerk.
Geen bijzonderheden m.b.t. onderhoud, kan iedere horlogemaker mee omgaan.
Het is hetzelfde uurwerk als de 4r15/16 of wat zit er tegen woordig in de 5-jes. Staat geen Seiko op dus kunnen ze het aan anderen verkopen.
Goedkoop dus makkelijker vervangen dan onderhouden.
Een robuust en betrouwbaar uurwerk.
Bij onderhoud of reparatie is vervangen goedkoper.
Ze lopen met gemak 10 of 15 jaar zonder service.
En waarschijnlijk nog wel veel langer.
Nauwkeurigheid is niet echt top of the bill maar ze zijn
behoorlijk precies in te regelen.
Hi all,
Waren inderdaad voor de pushers en het is mij gelukt ze terug te monteren. En het werkt.
Alleen zijn de wijzers nu niet goed uitgelijnd van de dag en maand. Cijfers voor dag van de maand is wel goed uitgelijnd. Kk denk dat dit al zo was VOOR mijn actie van het batterijtje vervangen + pushpinnen terugzetten.
Iemand enig idee hoe dit "makkelijk"te verhelpen is voor een leek? Of moet deze echt langs een horlogemaker?
edit: de lange wijzer lijnt ook niet lekker uit. Daar ben ik 100% zeker van dit al vanaf the get go zo was.
Kroon uittrekken in tweede positie en semi-random de pushers indrukken, kijken wat er gebeurt. Dito voor de derde positie. 99% kans dat je op die manier je wijzers kunt uitlijnen.