Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ja bizar he, wat n prijs. Ik dat het duurste horloge hier die met diamanten/rainbow Rolex Daytona van 40? K is. Die kwam 2 weken geleden hier of hf voorbij.
Die Dufour is dat nog eens 30x.

Nee joh. Er komt wel wat meer als Rolex voorbij…

Ja in het topic ā€˜ wat had je willen dragen vandaag’ wel ja. Maa4 da5 is alleen maar wensdenken, nog geen bezit.

Ik krijg deze turtle niet open. Heb al theaterklemmen gepoogd (da’s normaal het laatste redmiddel)

Behalve de nodige krassen :frowning: geen resultaat…

Iemand nog ideeƫn ?

Band er af halen en lijmklem tussen de lugs. Genoeg druk op je jaxa houden en zorgen dat je niet krast/uitshciet.

Zoiets had ik dus al gedaan (theaterklem is ietwat vergelijkbaar met een lijmklem)

Is dat het ding op de foto?

Yup

Dat is toch helemaal niet handig? :upside_down_face::grimacing:

Als je daar iets goed in vastklemt beweegt er NIKS meer :slight_smile:

Krassen maken is inderdaad niet handig …

Dit ding lag onder handbereik, en ik weet dat het werkt (normaal wel tenminste)

Het gaat niet om niet bewegen maar om een arm te krijgen om hem open te draaien

1 like

Dus je draait meer met de lijmklem en niet zo zeer met die casebacktool ?

Ja. Ik draai nooit met de caseback tool. Dan schiet je te snel uit.

Je houdt de caseback tool in je hand en drukt met je duim het horloge stevig op de caseback tool. Dan draai je het horloge met je andere hand.

6 likes

Morgen maar eens proberen. Vandaag geen zin meer in (krassen blijken niet goed voor je humeur te zijn)

2 likes

Dat snap ik, dat is erg vervelend. Handig altijd om er een doekje oid tussen te doen om krassen van metaal op metaal te voorkomen.

1 like

Ik heb een caseback een keer los gekregen door even een ijsklontje erop te leggen. Niet te lang, want dan geeft hij de kou doorgaan de case en krimpt die ook (ietsje). Het scheelt misschien net de paar duizendsten van een millimeter die je nodig hebt.

1 like

Copy paste van een oudere reactie van mij:

Je zou met secondenlijm een moer op de case back kunnen plakken (de grootste moer die op het vlakke deel van de case back past) en 'm daarmee open schroeven. De moer kan je er weer af krijgen met nagellak verwijderaar (aceton). Wel even alles ontvetten van tevoren.

1 like

Waarom wordt Rlx steeds duurder?
Zijn er veel modellen niet te koop bij de AD’s?

En dat is bepaald niet van gisteren.
Gisteren was ik echter wel bij S&C
Drie dames dj’s in de etalage, met steentjes
en achterin hadden ze nog een Airking.

Te triest voor woorden.

1 like

Een Ziplock zakje ertussen leggen tegen de krassen en een goede casebackopener kopen.
Dit is zo’n prutsding waar altijd speling op zit. Dat blijft los schieten als je er kracht op zet.

Probeer hem eens iets strakker te draaien en daarna opnieuw los.