Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

We zijn vooral mannen onder elkaar hè. Alles is altijd groter en beter.

Ik denk ook dat het kul is. Als dat zo is, komt dat omdat er meer obese mensen zijn (ga eens sporten joh!). Maar verder is het gewenning. Ik heb een paar oudere horloges, die voelen prima, totdat ik een paar dagen een modern horloge heb gedragen. Dan is het echt weer even wennen.

Wat dat betreft zijn we net vrouwen. Als we groter gewend zijn, dan stelt een kleinere niet zoveel meer voor…

4 likes

Het is geen kul dus. Want je vet percentage is de grootste factor die je polsomtrek bepaald :face_with_hand_over_mouth: Als je cijfers van obesitas er bij pakt van 1960 vs 2021 dan is dat een groot verschil.

Ja, maar met de mate waarin hier sommige miepen dat ze zulke grote polsen hebben… dan moet 70% van HF een BMI van 40 of meer hebben…

dat zijn er best een aantal dus :innocent:

Tegenwoordig zitten de meeste mensen achter een toetsenbord. Vroeger liep men tussen de burries van een kruiwagen. Drie keer raden waar je de meest gespierde armen.,dus ook polsen., van krijgt.

In je pols zitten nauwelijks spieren, alleen pezen. Groei van pezen is te verwaarlozen. Met een 16.5 cm pols hield ik zo 200kg in m’n handen :innocent:

En dat gooide je dan natuurlijk ook nog over de kerktoren. :wink:

Jazeker, hoe dieper je gaat hoe sneller je de cilinder leeg hebt.

1 like

Ik heb er even naar moeten zoeken, maar er is genoeg informatie te vinden dat zware training,dus ook lichamelijke arbeid,in kinderjaren en pubertijd. Wat vroeger heel normaal was,zorgt voor dikkere en bredere botten. Dus ook polsen.

Het was een niet geheel onderbouwde suggestieve opmerking met de toenemende mate van overgewicht in de hedendaagse maatschappij in gedachten :wink:

1 like

Dat komt voornamelijk tot expressie in de dichtheid van de botten, de toename in polsomtrek tgv werk en/of training is voornamelijk spiermassa.

Verdikking komt voornamelijk tot expressie bij de koppen en dus gewrichten.

Daar draag je toch je horloge? Dan klopt mijn stelling toch?

Ik ga mijn zoontje dit vertellen en mijn Hulk uit het blauwe gedeelte halen.

1 like

Waarom maakt Seiko tegenwoordig zo weinig kinetic modellen, is de techniek een beetje achterhaald.

2 likes

Denk het wel, en ook marketing.

Een presage met automaat klink veel interessanter dan met een semi mechanisch quartz uurwerkje. Dus als je een horloge moet verkopen denk ik dat het makkelijker is om een automaat aan de man te brengen, “ja, mevrouw/meneer, net zoals in een rolex”, dan het idee achter kinetic te moeten uitleggen.

Misschien ook nog wel goedkoper te produceren.

Dat heb ik nou nog nooit een verkoper horen zeggen.

1 like

Bij de Suzuki dealer idem dito. “Hier ligt een benzinemotor in meneer, net als bij Porsche”.

6 likes

Hmn, als het dan ook zo is (om in deze vergelijking te blijven), zal dan een Tesla (of andere EV’s) het ‘Quartz’ zijn van de autowereld, dat straks toch iedereen weer een ‘mechanische’ auto wil? :slight_smile:

1 like

Zit dan ook niet slechts in de spieren of pezen. Zware arbeid is over het algemeen echt wel dikkere polsen. Heeft alles te maken met extra botontwikkeling.

1 like

Om een ander HF lid te quoten

:innocent:

je botten worden niet ineens 2x zo dik en al die mensen met 20cm polsen komt niet door het harde fysieke werken hoor.