Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ik kan het zelfs bewijzen voor je met een natuurkunde sommetje mocht je meer hoofdpijn willen :stuck_out_tongue:

No! no!

Het diepste dat ik geweest ben is ergens tussen de 6 en 8 meter.
Ik kreeg oorpijn en suizen.
Heb het daar maar bij gelaten.

Doe m😉aar 2x een vodka

1 like

Het lullige is dat je juist op deze diepte last hebt. Dieper heb je over algemeern minder last (door dat percentage dat ik eerder had beschreven) . Maar ja, in ondiep water zijn de kleuren mooier

1 like

Ja dat is super kut. Ga je te diep verandert je funky duikklatser in een drabbig grauw monster.

2 likes

Ik dacht aan de kleuren van de visjes :tropical_fish: :octopus: en de plantjes :microbe: :cherry_blossom: :herb:
Zit duidelijk nog niet lang genoeg op dit forum :nerd_face:

4 likes

Ook ik heb wel een vraag die hier thuis hoort denk ik.

Weet iemand wat een leuke beginset is van horloge gereedschap?

Ik weet dat je op gereedschap eigenlijk niet moet besparen, maar omdat ik nog aan het begin sta wil ik niet gelijk heel veel geld uitgeven wil ik het eerst met een wat eenvoudigere art proberen.

Wat wil je gaan doen?

Beetje bandjes wisselen of kasten openmaken, uurwerken demonteren, glaasjes persen, wijzers vervangen, wijzerplaten opmaken, polijsten van kasten en/of banden?

Ik wil buiten het wisselen van bandjes ook uurwerken gaan demonteren en eventueel glaasjes er uit halen/vv.

Polijsten wil ik ook gaan doen(eerst eens proberen op iets ouds net zoals met de uurwerken natuurlijk)
Maar voor polijsten heb ik al erg veel spullen.

Ik heb zo iets als het onderstaande gezien, maar daar lees je wel hele wisselende reacties over. https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B07QGRP97F/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A22U1VE1O4ZFQ&psc=1#immersive-view_1617562000740

Of

Die eerste is gewoon goedkoop Chinees gereedschap. Hit or miss een beetje maar niemand wordt er heel blij van maar prima als je wat wil rommelen/beginnen.

Dat maakt het lastig ja. Die tweede set leek bij iets beter, maar wel minder uitgebreid.

Maar er is niet echt een merk in horloge land die mooie sets heeft die niet de hoofdprijs kosten?

Op tien meter heb je 1 bar EXTRA druk, dus 2 bar totaal (1 bar van de lucht boven het water), nou ja, dat is de absolute druk, op 10 meter heb je 1 bar relatieve druk.

1 like

Ik kan niet onmiddellijk op een merk komen. Probeer in ieder geval geen te goedkope materialen te kopen.

Goedkope schroevendraaiers kunnen afbreken en krassen veroorzaken, te goedkope kastopeners kunnen ‘los’ zitten of moeilijk af te stelen, waardoor je krassen kan veroorzaken, …

Ik zou gaan voor de middelmaat, koop wat je nu echt nodig hebt. Uitbreiden kan altijd :wink:

1 like

:thinking:Als ik van de duikplank duik, gaat mijn pols gelukkig net zo snel als mijn lichaam. En die 2 snelheden moet je niet bij elkaar optellen. :relieved:

1 like

Dank voor je reactie!
Zoals jij het beschrijft is exact wat ik het liefst wil, Maarja waar begin je.

Toch maar weer terug naar Google haha!

Slechts als je angst heb dat er vervorming is aan de kast. Niet om te controleren of je nieuwe pakkingen in orde zijn.

1 like

Jij, @Arend moet er verstand van hebben met alle stootduiken om aan voedsel te komen.:wink:

2 likes

Ik durf hier geen websites opzetten waar ik zelf bestel :joy: wat zoek je aan te schaffen ?

Die mag je altijd in een privé bericht sturen hoor haha.

Van alles wat eigenlijk. Heb een hoop gereedschap, maar dat is allemaal veel te groot voor horloges.
Dus ik wilde zelf een soort start set samenstellen of een complete startset aanschaffen.

Niet bezuinigen op schroevendraaiers… eigenlijk sowieso niet bezuinigen.
Bergeon is het merk dat je wel wil hebben…
Is wel een investerinkje maar is het absoluut waard.
Als je met goedkope meuk gaat rommelen zal je absoluut schade krijgen in het uurwerk.
Goed gereedschap voorkomt ook een hoop frustratie omdat handelingen mislukken met minder materiaal.
Daarnaast behoud het gereedschap zijn waarde redelijk.
Succes

4 likes