Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Dat wwet ik niet, dat moet ieder voor zich weten.

Dit dus :point_up_2:

Probeer ik al een hele tijd uit te leggen :woozy_face:

Sprookje? Water is ontzettend zwaar. Daarnaast neem je voor dit soort dingen altijd een flinke foutenmarge. Ik werk met staal op schepen en voor operationele handelingen nemen wij aan dat het staal maar 60% van zā€™n minimale sterkte heeft. Zoā€™n soort foutenmarge zit hier ook op.

1 like

Ik vermoed dat we nu langs elkaar heen praten. Bij een volledige set nieuwe pakkingen met een gecertificeerde duiker ben ik het met je eens. Maar als je na een jaar nog steeds wil dat hij goed werkt, zou ik persoonlijk de 20 bar testen.

Er is wetenschappelijk aangetoont dat een duiker zich met
een snelheid van tussen de 80 en 90 kilometer per uur door
het water moet begeven om significant druk verschil bij een
duikhorloge te meten.

2 likes

Nouā€¦

Niet echt.

:grinning:

2 likes

Tuurlijk niet :grin:

10 bar is tien meter diepte.
( bij benadering )

Wacht maar er gaat nog veel meer onzin volgenā€¦

Nope, 10 meter dieper is 1 bar meer. Bij zoet water.

4 likes

:joy: Een dolfijn op roids.

1 like

Doe mij maar een Vodka zo ondertussen :grin::+1:

Ik kan het zelfs bewijzen voor je met een natuurkunde sommetje mocht je meer hoofdpijn willen :stuck_out_tongue:

No! no!

Het diepste dat ik geweest ben is ergens tussen de 6 en 8 meter.
Ik kreeg oorpijn en suizen.
Heb het daar maar bij gelaten.

Doe mšŸ˜‰aar 2x een vodka

1 like

Het lullige is dat je juist op deze diepte last hebt. Dieper heb je over algemeern minder last (door dat percentage dat ik eerder had beschreven) . Maar ja, in ondiep water zijn de kleuren mooier

1 like

Ja dat is super kut. Ga je te diep verandert je funky duikklatser in een drabbig grauw monster.

2 likes

Ik dacht aan de kleuren van de visjes :tropical_fish: :octopus: en de plantjes :microbe: :cherry_blossom: :herb:
Zit duidelijk nog niet lang genoeg op dit forum :nerd_face:

4 likes

Ook ik heb wel een vraag die hier thuis hoort denk ik.

Weet iemand wat een leuke beginset is van horloge gereedschap?

Ik weet dat je op gereedschap eigenlijk niet moet besparen, maar omdat ik nog aan het begin sta wil ik niet gelijk heel veel geld uitgeven wil ik het eerst met een wat eenvoudigere art proberen.

Wat wil je gaan doen?

Beetje bandjes wisselen of kasten openmaken, uurwerken demonteren, glaasjes persen, wijzers vervangen, wijzerplaten opmaken, polijsten van kasten en/of banden?

Ik wil buiten het wisselen van bandjes ook uurwerken gaan demonteren en eventueel glaasjes er uit halen/vv.

Polijsten wil ik ook gaan doen(eerst eens proberen op iets ouds net zoals met de uurwerken natuurlijk)
Maar voor polijsten heb ik al erg veel spullen.

Ik heb zo iets als het onderstaande gezien, maar daar lees je wel hele wisselende reacties over. https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B07QGRP97F/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A22U1VE1O4ZFQ&psc=1#immersive-view_1617562000740

Of

Die eerste is gewoon goedkoop Chinees gereedschap. Hit or miss een beetje maar niemand wordt er heel blij van maar prima als je wat wil rommelen/beginnen.

Dat maakt het lastig ja. Die tweede set leek bij iets beter, maar wel minder uitgebreid.

Maar er is niet echt een merk in horloge land die mooie sets heeft die niet de hoofdprijs kosten?