Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Ik kan niet onmiddellijk op een merk komen. Probeer in ieder geval geen te goedkope materialen te kopen.

Goedkope schroevendraaiers kunnen afbreken en krassen veroorzaken, te goedkope kastopeners kunnen ‘los’ zitten of moeilijk af te stelen, waardoor je krassen kan veroorzaken, …

Ik zou gaan voor de middelmaat, koop wat je nu echt nodig hebt. Uitbreiden kan altijd :wink:

1 like

:thinking:Als ik van de duikplank duik, gaat mijn pols gelukkig net zo snel als mijn lichaam. En die 2 snelheden moet je niet bij elkaar optellen. :relieved:

1 like

Dank voor je reactie!
Zoals jij het beschrijft is exact wat ik het liefst wil, Maarja waar begin je.

Toch maar weer terug naar Google haha!

Slechts als je angst heb dat er vervorming is aan de kast. Niet om te controleren of je nieuwe pakkingen in orde zijn.

1 like

Jij, @Arend moet er verstand van hebben met alle stootduiken om aan voedsel te komen.:wink:

2 likes

Ik durf hier geen websites opzetten waar ik zelf bestel :joy: wat zoek je aan te schaffen ?

Die mag je altijd in een privé bericht sturen hoor haha.

Van alles wat eigenlijk. Heb een hoop gereedschap, maar dat is allemaal veel te groot voor horloges.
Dus ik wilde zelf een soort start set samenstellen of een complete startset aanschaffen.

Niet bezuinigen op schroevendraaiers… eigenlijk sowieso niet bezuinigen.
Bergeon is het merk dat je wel wil hebben…
Is wel een investerinkje maar is het absoluut waard.
Als je met goedkope meuk gaat rommelen zal je absoluut schade krijgen in het uurwerk.
Goed gereedschap voorkomt ook een hoop frustratie omdat handelingen mislukken met minder materiaal.
Daarnaast behoud het gereedschap zijn waarde redelijk.
Succes

4 likes

Dank voor je reactie. Ik zal daar nog eens op gaan zoeken. Wellicht gewoon met kleinere set beginnen, maar wel met goed spul.

1 like

‘kan’ en ‘kunt’ mag beide.
Ik vind ‘kunt’ echter mooier.

Tot zover dit taalkundig intermezzo.

Ik kom uit het gedeelte waar we zeggen: “het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet” :wink:

1 like

Sjemig… hopeloos verloren dus… :roll_eyes:
Sterkte. :sweat_smile:

Mijn strategie wat betreft tools is koop eerst een mwa setje en wat het eerst kapot gaat vervang je door iets fatsoenlijks. Zo heb je alles wat je nodig gaat hebben, maar alleen goed spul voor de dingen die je vaak gebruikt.

2 likes

Tijd om mezelf belachelijk te maken…

Ik heb een mooie Datejust uit 2006 gevonden (16220) waarbij het serie nummer klopt. Nu is de bracelet code echter (Jubilee) een CL4 wat 2004 aangeeft.

Is het mogelijk dat horloges geproduceerd werden met een eerdere bracelet?

Oke, gelijk nog een domme vraag, wat is Mwa😂

Zo’n setje van Amazon

1 like

Nee joh!

Maak hier een topic en ze kunnen hier alles vertellen over je horloges in ieder geval gefeliciteerd!

Dit is een hele andere dynamische setting.
Dan praat je over G’s en oppervlakte-impact…

Ik had het over onderwater.
Waar de vissen zwemmen…
onderwater weet je wel…blup blup… :fish:

3 likes

Zover ik weet, is www.watch-tools.de een goede en betrouwbare webwinkel. Wel een beetje spartaans qua vormgeving, maar het doet z’n werk.

1 like

Tsjah, komt een waarschijnlijk domme vraag aan:

Hoe laat je een chronograaf lopen? Ik vind het mooie aan een automatisch uurwerk dat de secondewijzer zo smoooooth doorloopt (kan er gebiologeerd naar kijken).

Bij een chronograaf moet je de secondewijzer aanzetten (voor timing). Maar is dat schadelijk voor het uurwerk als de secondewijzer 24/7 loopt? :roll_eyes:

Dank u voor het delen uw wijsheid. :pray:

5 likes