Ik kan niet onmiddellijk op een merk komen. Probeer in ieder geval geen te goedkope materialen te kopen.
Goedkope schroevendraaiers kunnen afbreken en krassen veroorzaken, te goedkope kastopeners kunnen ‘los’ zitten of moeilijk af te stelen, waardoor je krassen kan veroorzaken, …
Ik zou gaan voor de middelmaat, koop wat je nu echt nodig hebt. Uitbreiden kan altijd
Die mag je altijd in een privé bericht sturen hoor haha.
Van alles wat eigenlijk. Heb een hoop gereedschap, maar dat is allemaal veel te groot voor horloges.
Dus ik wilde zelf een soort start set samenstellen of een complete startset aanschaffen.
Niet bezuinigen op schroevendraaiers… eigenlijk sowieso niet bezuinigen.
Bergeon is het merk dat je wel wil hebben…
Is wel een investerinkje maar is het absoluut waard.
Als je met goedkope meuk gaat rommelen zal je absoluut schade krijgen in het uurwerk.
Goed gereedschap voorkomt ook een hoop frustratie omdat handelingen mislukken met minder materiaal.
Daarnaast behoud het gereedschap zijn waarde redelijk.
Succes
Mijn strategie wat betreft tools is koop eerst een mwa setje en wat het eerst kapot gaat vervang je door iets fatsoenlijks. Zo heb je alles wat je nodig gaat hebben, maar alleen goed spul voor de dingen die je vaak gebruikt.
Hoe laat je een chronograaf lopen? Ik vind het mooie aan een automatisch uurwerk dat de secondewijzer zo smoooooth doorloopt (kan er gebiologeerd naar kijken).
Bij een chronograaf moet je de secondewijzer aanzetten (voor timing). Maar is dat schadelijk voor het uurwerk als de secondewijzer 24/7 loopt?