Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Volgensmij geld hier bij moderne uurwerken dat het stilstaan langere tijd niet echt een probleem is.

Maar verder is de vraag nogal breed. Het verschilt namelijk per chronograaf techniek. Zo gaat er bij een chronograaf met verticale koppeling er geen extra tandwiel gaat bewegen voor de seconden.

1 like

Ik heb er 1tje in het rijtje vragen. Of ie dom is mogen jullie zelf bepalen.

Welke apekont heeft ooit verzonnen dat het “cool” is om je horloge, hangend om je pols, te fotograferen als je hand in je broekzak zit?
En waarom moeten we dat op dit forum kopiëren?
Het is zo lame… en zo onhandig. Ik moet iedere keer m’n 21” scherm keren om wat te kunnen zien (het is m’n iPhone, maar t had m’n scherm kunnen zijn).
Dus ome sjon zegt: doe maar niet.

:expressionless:

3 likes

Ja, dat wordt dan ineens zo’n ding, hè? En dan gaat iedereen dat doen.:thinking: Ook niet mijn favoriete manier van horlogefotografie.

1 like

Wanneer wordt ik tl4 eigenlijk?

1 like

Mijn horloge zit altijd om mijn pols en mijn hand driekwart van de tijd in mijn broekzak. Meest natuurlijke situatie, dus die leg je dan ook zo vast.

2 likes

Goh. Ik zou willen dat ik 3/4 van m’n tijd m’n handen in m’n zakken kon houden… :grin:

3 likes

Als je 6 rolexen hebt gekocht bij een tl4?

1 like

Scheelt een hoop geld :joy:

1 like

Het hele forum een rondje geven, dan komt het voor elkaar :innocent:

3 likes

Werken er ook andere merken dan Seiko en Citizen op solar technologie die wat meer prestige hebben?

2 likes

9 likes

Vaak lees je bij specificaties “double domed sapphire” wat bedoeld men daarmee?
Dat het glas extra bol is o.i.d.?

Dat zowel de onderkant als bovenkant niet vlak zijn. Bij een single dome is de onderkant vlak.

1 like

Domme aan de onderkant is over het algemeen beter voor de zichtbaarheid van de dial ( minder vervorming langs de randen ).image5456

3 likes

Wil je de volgende keer ff waarschuwen? Ik proest hier de koffie over mijn toetsenbord :rofl:

3 likes

Ik heb een domme vraag. Is het met een automatisch horloge met standaard Selita of ETA uurwerk mogelijk om intensief te dansen met harde snelle armbewegingen zonder het uurwerk te beschadigen?

Breakdance, techno house, hakken of rock and roll? :rofl:

2 likes

Eerste wat ik kan bedenken is Junghans. Weet niet of dat prestigieus genoeg is?

1 like

Goede dag leden :slight_smile:
Ik zat te denken of het mogelijk is om co-axial echappement te combineren met een spring drive? Zo niet waarom en als wel zou het dan al bestaan?
Ik hoor graag van jullie :v:

Omdat het 2 heel andere escapements zijn.

1 like