Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Jeh, justem. Het olie uitdroog argument geeft de doorslag. De kroon blijft dicht in de kist :pray:

2 likes

Binnenkort zit ik in de vakantie op een huisjespark. Die huisjes hebben geen kluisje. Waar zouden jullie je horloge(s) opbergen. Dacht zelf dat de auto misschien nog wel het veiligst is?

Zo veel mogelijk dragen, anders verstoppen. Auto lijkt me geen goed idee. Veel meer opties heb je niet.

1 like

Watchroll in een beschuitrol verstoppen dacht ik al… Ik vind 1 horloge mee op vakantie ook maar zo karig :wink:

Als het geen onvervangbare horloges zijn en u een kostbaarheden buitenshuisverzekering heeft zou ik de verzekeringsvoorwaarden doorspitten. Die zijn best specifiek met wanneer het wel en niet verzekerd is.

1 like

Omhouden of thuislaten.

Verzekering is achteraf, dan ben je je horloge kwijt, eventuele emotionele gevolgen die daar bij horen, en moet je het geld eerst nog maar terug zien te krijgen. Daarnaast moet je vervolgens er ook nog een nieuw horloge van zien te kopen en als het een ouder of speciaal model is hoeft dat niet even makkelijk te zijn. Dus goed verzekerd zijn is slim maar natuurlijk geen preventieve oplossing.

Verder zijn er dieven die even binnen glippen en de standaard plaatsen checken. En je heb er die in een mum van tijd heel je huis overhoop halen inclusief demonteren van alle stopcontacten. Maar goed, hoe groot is de kans dat een vakantieganger een schroevendraaier bij zich heeft en iets verstopt achter een uitneembaar servicepaneel? Je kan er op gokken.

1 like

Nu ga je er wel van uit dat er een zo goed als oliedamp- verzadigde atmosfeer in de horlogekast zit om verder verdampen te voorkomen.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat nooit het geval zal zijn en de olie uiteindelijk toch wel indroogt.

1 like

Nür een beater meenemen en de rest fijn thuis laten of alleen een disposable ala G-Shock meenemen?

2 likes

Reiskluis met een ketting? Dan maak je het de gelegenheidsdief iig moeilijk lijkt me.

Kluis in de auto laten bouwen.
Is gebruikelijk bij sommige beroepen.

1 like

Leuke maat pelicase, volwassen hangsloten en een forse ketting.
Dit vastzetten aan iets groots en lastig sloopbaars (verwarmingsbuis ofzo)

Hotelkluisjes (ook als ze er wél zijn) zijn nooooooit een goed idee.

1 like

Ik heb een springbar (die bedoeld is voor drilled lug holes) die vast zit in een kast die dit niet heeft. Vorige eigenaar was kennelijk niet de meest heldere.

Hoe krijg ik hem er uit?

Waarschijnlijk zal je die door moeten boren

Het lijkt me een groter gevaar dat je weer thuiskomt van vakantie enver dan achterkomt dat je horloge daar nog verstopt ligt. Dat wordt nog n dingetje als je m alsnog wil ophalen.

Zoiets is denk ik de beste optie.

1 like

Mwa, als je een horloge heb wat je op wil bergen voor als je even naar het zwembad ben. Dan denk ik dat je die meteen weer pak als je terugkomt in je huisje.

1 like

Hè, balen.

Ja, zeker… is het een metalen band?

Ja. Wel vintage, dus redelijk wat speling in tegenstelling tot solide endlinks.

Als je er met een dunne zaag bij kan, is misschien doorzagen een optie. Anders zal je met een dunne boor moet boren op de plek waar je normaal je springbartool gebruikt

1 like