Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Hahaha geweldig

Volgensmij zou die gewoon in moeten veren. Stalen horlogeband?

Zou die ook moeten doen. Aan één kant doet die het niet waardoor ik de stalen bracelet er niet af krijg. Wil 'm juist eens op rubber proberen.

Vandaar op zoek naar tips.

Persoonlijk als die wd40 niet helpt en je wel zeker weet dat de tool achter de kraag grijpt en geen beweging laat zien zou ik ermee naar Tag heuer. De kans op beschadigen bij andere opties is denk ik gewoon te groot voor een bijna nieuw horloge. Kan alleen nog even proberen met een kleine horlogeschroevendraaier achter de kraag of dat om een of andere rede wel beweging teweeg brengt. Maar dat heeft u misschien al geprobeert.

1 like

Bedankt voor je bericht. Mijn geduld was op en heb mijn Bergeon flink op de proef gesteld. Brute kracht heeft gewonnen. Op de binnenkant van de lug een krasje. Daar kan ik best mee leven.

1 like

Bij afwassen komen mijn polsen nooit in het afwaswater. Hoe diep is jouw afwasbak dan (en hoeveel water gebruik je) dat jouw polsen in het water geraken?

:slightly_smiling_face:

2 likes

Het zijn meer de sopspetters die op mijn horloge komen. De borstel spettert nogal tijdens het boenen. Snap je?
:grin:

1 like

De vraag is of je wel een horloge moet kopen als je nog geen vaatwasser hebt.

6 likes

Nou dat is dus precies wat ik tegen mijn vrouw heb gezegd.
We hebben nu een vaatwasser en die noemen we Mientje :grin:

1 like

exact mijn gedachte😂

1 like

Tsja wat is belangrijker he? Je moet keuzes maken in je leven. Had het horloge ook gewoon af kunnen doen :rofl:

1 like

Wanneer ik zou mogen/moeten kiezen tussen een horloge van pak hem beet €700 of een vaatwasser wist ik het wel, kom op ff opschiten hee, water is nu nog warm… :innocent:

1 like

:joy::sweat_drops:

Een beetje horloge kun je gelukkig omhouden😊

1 like

En ook wegleggen… :joy:

1 like

Zoek eens “sponsored by Rolex” en “sponsored by Seiko” en kijk dan bij de afbeeldingen. Het geeft je een direct een indicatie van de immense marketinginspanningen van Rolex. Percentages of bedragen zijn niet openbaar, maar de productiekosten van luxe goederen (sieraden, tassen, kleding, brillen, horloges) zijn een fractie van de verkoopprijs.

Geen oordeel, gewoon een ander businessmodel.
Grand Seiko gaat (wil) volgens mij dezelfde weg bewandelen. Zou mij niet verbazen als zij steeds grotere events gaan sponsoren.

Sorry ik heb geen tijd, het loopt spaak. #dadjoke

Dan zie ik dat Seiko de #1 op de wereld ranglijst bij Tennis heeft en Rolex de #9 :innocent:

2 likes

Even een Rolex vraagje: wat is het verschil tussen een Date, en een DateJust?

Een date is een datum. Datejust is een horloge met alleen datum van Rolex. Er is ook een Daydate, die heeft dag (maandag, dinsdag en etc) en datumnummer.

1 like