Rolex datejust vs. Rolex Date ?

Omdat ik het nergens kan vinden (ook hier niet): misschien is er hier iemand die het zo weet.
Wat is het (technische!) verschil tussen een
Rolex Oyster Perpetual Datejust - Deze dus:


en een
Rolex Oyster Perpetual Date?

Bij voorbaat hartelijk dank!

1 like
2 likes

Het artikel van @Utrecht2 zegt al voldoende :slight_smile:

Voor de meeste mensen zal het belangrijkste verschil die 2 mm meer diameter van de Datejust zijn.

Het uurwerk- van de moderne modellen- is volgens mij bij de Date en de Datejust hetzelfde: het 3135 caliber.

2 likes

34mm vs 36mm idd…

2 likes

En tegenwoordig zijn er (ook? ben geen Rolex kenner) DJ modellen tot 41mm als ik me niet vergis.

2 likes

Dat klopt. Ik vind ze niet mooi (omdat ze te groot zijn) en hou het zelf liever bij de 36 mm Datejust :blush:

Edit: ik heb behoorlijk brede polsen (20,5 cm) maar zou nooit een 41 mm Datejust kopen :grin: Een Datejust moet 36 mm zijn, net als een Day Date :sunglasses: Waarom??? Daarom! :sunglasses: :smile:

8 likes

Hartelijk dank voor de info. Ik had dit dus nog niet gezien tussen alle hits over waar je er een kunt kopen…
Kort gezegd is er een verschil qua evolutie en qua afmetingen, maar geen technisch verschil. Sterker nog, het caliber is identiek als ik naar de reacties kijk…

Allen die reageerden: Hartelijk dank! Ik ben weer wat wijzer (helpt ook bij het uitzoeken op Chrono24 e.d.).

1 like

:point_up: Exact

6 likes

Idd 36mm met jubeliee met de mooie verzonken sluiting. Op de nieuwe 41 jubilee zit een normale clasp helaas. Ik moet zeggen dat de nieuwe DJ 41 wel veel mooier is dan de DJ2. De kast is dunner, lug to lug is korter en de dail is verfijnder. Zoek de verschillen maar eens op. In eerste instantie moet je goed kijken.

2 likes

Ik ben op zoek naar precies zo’n horloge als op het eerste plaatje van hplooijer (tenminste als het een midsize, 31mm is). De Rolex Oyster Perpetual Datejust 31mm. Is het horloge toevallig te koop?

Vanessa,

Mijn vraag was in het algemeen gesteld, uit nieuwsgierigheid. Het is dus niet zo dat ik een DJ (of wat voor Rolex dan ook) in mijn bezit heb.

Succes met zoeken,
mvg Harold.

De DJ 2 is wat lomper dan de DJ 41. Overigens is de doorsnede van de DJ 41 iets minder dan 40mm.