Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Hahahaha, haar glaasje(s) is(zijn) minder gekrast.

1 like

Maar wat achter het glaasje zit is waarschijnlijk net zo doorleeft

1 like

Vraagje. Wat betekenen al die ellen en xen bij de vervolgtopics?
Met dit als voorbeeld.
29 schrijf je volgens mij toch echt als xxlx.

L is 50
I is 1

LXIII dus 63 bv

Mja. Maar we zitten al over de 60, volgens mij?
De software van dit forum heeft ooit een update gehad waarna er automatisch vervolgtopics werden gemaakt. Ik heb het niet opgezocht maar het zou best kunnen dat 29 van voor die tijd was?

1 like

Weet ik, maar dit staat als laatste post bij het vorige deel.

Zeg maar major update!

Sindsdien hebben we het over BU en AU …

1 like

Ik krijg het niet goed gekopieerd, maar als laatste post bij het vorige deel staat.lxiii ( deel 29)
Vandaar

Daar is de software dus gaan tellen AU.

quartz trilt niet meer

1 like

Die is inmiddels reeds lang geklikoteerd.

LXIII is 63 :slight_smile:

Dat weet ik.
Daar ontstond nou juist de vraag uit.
Waarom er dan deel 29 achter stond.
Maar dat is hierboven afdoende beantwoord. Bedankt

Over elk horloge gerelateerd onderwerp zijn er op internet/fora veel tegenstrijdigheden te lezen; volgens de ene persoon is het handmatig opwinden van een automaat slecht, terwijl de andere persoon zegt dat het geen kwaad kan.
Hier denk ik nog zoiets… Gisteren mijn 3 maanden oude horloge weer opgestart na twee weken vakantie. Zo neurotisch als ik soms ben wil ik altijd dat de minutenwijzer precies de index raakt als de secondewijzer op 12 staat. Ik draag dus altijd maar 1 horloge dus dan moet het ook goed zijn zeg ik maar zo :slight_smile: Toch is het mij amper gelukt en heb ik wel 8 pogingen gedaan in de loop van de dag.
Anyway, de ‘domme’ vraag: draagt het vaak verzetten van een horloge bij aan een aanzienlijk grotere slijtage van het geheel of valt het wel mee? Als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe vaak mensen wisselen van automaten per week, dan zou je denken van niet.

Vraagje over de produktnr van Grand seiko, heeft iemand meer info over de nummers waar ze voor staan bijv SBGJ… Of zijn letters inclusief cijfers random?

XXL is als het getal te groot wordt?
:face_with_hand_over_mouth:

Wat te doen als je een piepende bracelet hebt? Is dat iets wat vanzelf weggaat als je het horloge langer draagt?

Ik hoop het laatste.
Ooit heb ik de fout gemaakt de band vol te gooien met naaimachine-olie.
Resultaat: pikzwarte pols.

De band kon in de ultrasoon maar piepte ook niet meer.

1 like

Ik heb een domme vraag.

Waarom is de meerprijs voor goud t.o.v. staal bij de meeste horloges zo extreem?

50 gram goud aan 50 euro is 2500 euro. Hier is het verschil 13000 euro.

1 like

Is de verwerking van goud niet ook een stuk duurder wellicht?
En vaak minder in de “massaproductie” dus hogere kostprijs?

1 like