Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Alle automaten die ik nieuw heb gekocht liepen de eerste maand anders dan erna (meestal in de +). Dacht dat het aan mij lag, maar ben blij te lezen dat het niet geheel uitzonderlijk is.

1 like

Vraag mij af waarom fabrikanten horloges niet standaard een paar weken laten “inlopen” ?
Voor Invicta misschien wat lastig, maar voor de grote jongens toch niet zo heel moeilijk :innocent:

Hebben zij ook wachtlijsten dan?

Juist niet, die gaan als warme broodjes. :wink:

NPO2 nu Wybre van Haga in de klimaattaxi wat heeft hij om zijn pols
het is geen Submariner maar wat dan wel ??

Tsja, dan zie ik in het blauwe gedeelte een stoere San Martin te koop voor 180 euri
en ik vraag mij af : wat zijn de verschillen met een Rolex die 50 of 100 keer zo veel kost?
:woozy_face:
Tsja dit is wel een heel domme vraag natuurlijk, maar toch, schiet u maar

p.s. Roger_R het zal toch geen San Martin zijn ?

2 likes

Als ik in het blauwe deel kijk,zie ik bij heel veel advertenties staan., Verzenden of afhalen.
Is het dan echt teveel moeite om er even bij te zetten WAAR dat afhalen mag gebeuren.?
Een beetje in de buurt is dat hartstikke leuk, maar ik ga voor een horloge van paar honderd pietermannen echt niet naar bv Groningen rijden.

9 likes

Vanuit Hoogkerk is dat toch maar een stukkie?

5 likes

Als je op m’n avatar tikt zie je toch echt.,Brabander.,staan

1 like

Zegt niks :slight_smile: Ik ben een Groninger die in Drenthe woont .

Zegt alles. Een echte Brabander blijft in Brabant.

3 likes

Ik heb de volgende vraag; een van mijn automatische horloges loopt na 24 uur al 3/4 minuten achter, is dit te verhelpen? En zo ja, aangezien ik zelf niet zo handig ben, hebben jullie goed adres in Noord Holland?

Deze heeft wel een beurtje nodig zo te horen.
Kijk hier eventjes:

1 like

Heeft de horloge branche ook last van het chiptekort de kwarts horloges dan.:smiley:

Zou wel moeten want volgensmij is er een tekort aan grondstof voor de plaat van de chip toch? Nu is het opzich wel een kleine markt wat waarschijnlijk resulteert in veel kleinere verschillen dam de computer of auto industrie.

Als je een normale handelaar in Japan hebt kan je daar goed zaken mee doen inclusief garantie. Ik heb meerdere keren wat in Japan gekocht en nooit problemen. En anders doe je het via Chrono24 als je dat zekerheid geeft. Vergeet niet de btw! De invoer zal verwaarloosbaar zijn.

1 like

Ja ik zou niet direct je laten afschrikken door de locatie. Japan is geen “shithole country” en over het algemeen prima mensen om zaken mee te doen. Enige waar je wel rekening mee moet houden is inderdaad de import. Maar als het elders niet verkrijgbaar is dan is het je enige optie.

Heb een Casio F-91W besteld.
Levering februari 2022.
Dus ja. :grin:

2 maandjes is nog te doen :wink:

Andere vraag die nooit eerder in me opkwam: bij een horloge met maanfase en datum, moet je dan om het een beetje werkbaar te houden het horloge in een winder te houden? Of verzet je deze makkelijk naar de juiste stand?

1 like