Het merendeel doet er bij verkoop geen nieuwe batterij in. Als het horloge mogelijk al meerdere jaren op voorraad heeft gelegen gaat dit van de totale levensduur van de batterij af. In dit geval vind ik dat een batterijwissel wel onder garantie zou moeten vallen. Of beter, eis dat er bij verkoop een nieuwe batterij in wordt gezet dan heb je zekerheid. Of ze dit zonder extra kosten willen doen is nog maar de vraag.
Of ik , bij een negatief antwoord, daar een horloge zou kopen is dan weer geen vraag.
Ik ben met mijn horloge naar de plaatselijke horlogemaker gegaan en die zegt dat als longines ziet dat het horloge open is geweest buiten longines om de garantie kan vervallen. Dus? Naar Longines sturen?
Dit is ook een puntje, ja. Dan krijg je de discussie in de winkel 'Kunt u hem voor de overdracht eerst even kosteloos opsturen naar Longines voor een nieuwe batterij? ‘Nee, hoezo, het horloge loopt toch?’ Dat wordt een gebed zonder end
Wellicht kun je overeenkomen met de verkoper, eerste batterijwissel is on the house.
Het horloge heeft een nieuw batterijtje gekregen. Toch slordig dat een horloge van listprijs 1600 euro stil valt na een jaar.
Mooi zo! En hebben ze dit onder garantie gedaan? Dat zou wel zo netjes zijn.
Was niet bij ons in het dorp gekocht maar op vakantie vorig jaar, dus nee. Maar goed, hij loopt weer.
Ik ben op vakantie en heb mijn horlogedoos in een tas op zolder gelegd zodat bij mogelijke inbraak het niet zo snel gevonden wordt. Moet ik me druk maken dat de hogere temperatuur op zolder schadelijk is voor mij horloges?
Beste is nu terug te vliegen en de tas in de kelder te verstoppen!
Ik zou me meer druk maken wie je adres heeft. Maar zonder gekheid ik denk dat ze de warmte wel overleven.
Niemand hier gelukkig maar dit is het domme vragen topic en het zat een beetje in mijn hoofd ivm oliën enzo
Voordat ze bij mij naar dnk gingen lagen die van mij ook op de zolder. Nooit geen probleem gehad. Wel een keer geschrokken omdat ik ze niet terug kon vinden.
Dan moet ik me weer druk gaan maken over vocht
Horloges verstoppen… hetblijft een leuke hobby. Ben eens een OP36 kwijtgeraakt dieikniet meer terug kon vinden. Dook per ongelijk 6 maanden later weer op en toen dacht ik. Kak! Natuurlijk! Daar had ik hem dus verstopt.
Verstoppen is een groot woord, zou het meer uit het zicht leggen noemen.
Ik verstop ze in DNK.
Wellicht domme vraag: hoeveel actieve leden heeft het HF?