Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Typefoutje… Aan zijde moet zijn, aan 1 zijde

Kan een stemvorkhorloge (F300Hz) ook te snel gaan lopen door magnetisme? Mijn Omega loopt met minuten per dag te snel merk ik.

Bij mijn weten niet. Ze hebben geen balans die kan verkleven. Zit er een goed voltage batterij in?

1 like

Naar mijn weten wel. Zal hem eens openmaken en kijken of ik iets vreemds zie. De zoem klinkt wel normaal, niet een hogere of lagere pitch.

Denk niet dat je het kan horen. Of dat de toon perse correspondeerd met de 360 stappen die t movement doet per seconde. Geen idee eigenlijk. Nooit over nagedacht.

In een niet gemodificeerde accutron (geen idee hoe dar zit bij omega) moet een 1.35v mercury batterij. Die zijn er nier meer. Op een zilveroxide 1.55v batterij kunnen ze te snel lopen.

“Probleem” is meer dat het horloge eerder correct liep, en dit na verloop van tijd pas lijkt te zijn gebeurd. Je zou denken dat als het voltage verandert, dit naar beneden is, en het horloge dus trager loopt.

Dan klinkt de batterij minder waarschijnlijk. Hoop niet dat er ergens een rad kaal is gesleten.

2 likes

Dit dus☝🏻

Snel naar accutron.nl

2 likes

Wat is nou eigenlijk de “echte” manier om het flapje op een NATO weg te stoppen?

A.

Of B.

1 like

image

8 likes

Beide niet mogelijk als je grote polsen hebt.

1 like

Ik doe B, maar dan wel met het flapje naar binnen geflapt.

5 likes

Duidelijk A in dit geval zoals te zien bij de eerste patentaanvraag van de toiletrolhouder.

Met 18.5 cm toch geen kippenpootjes.

Oeh, net geprobeerd maar dat heeft wel een hoog origami gehalte.

2 likes

Zijn er extra lange voor 21 cm polsen?

Ik ben gestopt met NATOs dragen … weg flapje.

Eens je de smaak van dunne horloges te pakken hebt is een NATO enkel een verdikking. En de goedkopere zijn verdikkingen van schuurpapier.

1 like

14 likes

Tja. Niet m’n favoriete banden. Bij dit stijltje vind ik het echter wel passen.

6 likes

Ik heb hier nòg harder om gelachen dan het grapje verdiende!

1 like

Jep, maar je toont ook direct het goedkope schuurpapier. Die banden zien er comfy uit op foto, maar om de pols vond ik ze tegenvallen.

1 like

Hmm. Ik had hier dus geen last van tot ik je post las.

2 likes