Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Die van Strps.watch vond ik wel OK-ish.

1 like

Same here :+1:

1 like

Is mijn aanname juist dat als ik een horloge uit Ierland koop via ebay ik geen btw hoef te betalen bij het “invoeren” van het horloge?

Het betreft een zakelijke verkoper. In de advertentie staat het btw nummer, dat de verkoper zich houdt aan de wet- en regelgeving van de EU en dat de btw afzonderlijk wordt vermeld op de factuur.

Je aanname is juist. Ierland is onderdeel van de EU, Noord-Ierland niet.

1 like

Dank.

Weet je dat zeker? Volgens de site van de belastingdienst:

Noord-Ierland heeft binnen het VK een aparte status: het blijft voor de btw een EU-lidstaat als het om levering en afname van goederen gaat. Dit geldt zowel voor leveringen aan andere ondernemers, als voor leveringen aan particulieren.

1 like

In beide gevallen (Ierland / Noord-Ierland) hoeft er niet nogmaals btw betaald te worden

1 like

. Ierland is deel van de EU en wordt dus hetzelfde behandeld als Duitsland of Frankrijk. Noord-Ierland is weliswaar geen deel van de EU, maar wordt feitelijk wel zo behandeld.

Eigenlijk is dat wel een opmerkelijke regeling.
Waarom zou die grens anders behandeld worden dan gelijk welke andere landsgrens met de EU?

Dit heeft volgens mij met de historie te maken en dus om een fysieke grens te voorkomen.

1 like

Daar is jaren over gediscussieerd tussen het vk en eu. In een notendop.
Zonder deze regeling was brexit feitelijk onmogelijk.
Het zou teveel spanning gaan geven in noord ierland en niemand wilde terug naar de tijden van de troubles.

1 like

Afgelopen zondag was er in blauw een iwc ingenieur, auto op kenteken en nog veel andere items te koop voor de snelle beslisser.

Mag dat?

:joy:

Dat was een geintje dat niet op prijs werd gesteld. Degene is ook geschorst.

Da witte gij ook wel Henk!

2 likes

Voor altijd? Kan er niks meer over vinden.
Het werd wel ontiegelijk snel dichtgevlagd al die posts.

Tot 1 oktober

1 like

Hoe maak ik hier schakels los? Mijn dochter heeft een leuke Casio gekregen, maar ik weet niet hoe dit moet (als in, ik durf geen kracht te zetten als ik niet weet waarop)…

1 like

Bij het bolletje indrukken en met de pijlrichting naar buiten schuiven. De “binnenkant” van de schakel komt er dan uit.

2 likes
1 like

Ik heb precíés zo lopen pielen als in het filmpje haha
Maar dank (blinde vlek om dat niet even op YT op te zoeken). Harde ondergrond wil wel helpen…

1 like

Wij hebben een hele bak met deze magneetblokken. Prachtig spul.

Nou gaan magneten en horloges niet echt lekker samen. Moet ik voorzichtig zijn bij het spelen met deze dingen of zijn die niet sterk genoeg om iets aan te richten?

5 likes