Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic II

Oeps, daar speel ik ook mee (met mijn kleindochter). Geen moment nagedacht over de magnetische velden.

2 likes

Same here🤣 Favoriete speelgoed van m’n neefje. Ook geen seconde bij stil gestaan

1 like

Welk horloge draag je tijdens het spelen?

2 likes

Dat wil nogal wisselen, toevallig wat ik die dag draag. Vandaag was het een Khaki Field Auto, gisteren een Hydroconquest automaat.

1 like

Het antwoord heb ik niet, maar ben er wel benieuwd naar. Mijn zoons spelen er ook mee nl. :grin:

1 like

Als je een ouderwetse naaldkompas hebt kun je testen of je horloge magnetisch geworden is.

Dan weet je genoeg. :wink:

1 like

:point_up:t2: Dit dus, de meeste horloges kunnen dit prima hebben hoor.
Al zou ik ook weer niet rechtstreeks met die blokken over mijn horloge gaan wrijven.

1 like

Oh, daar ben ik ook niet zo bang voor. Bij hele ouwe vintage misschien (voor 1950) maar meeste horloges zijn behoorlijk antimagnetisch.

2 likes

Weet iemand waar die dikke zelf plakkende plastic wrap waar horloges soms in verpakt worden verkrijgbaar is?

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier en zit met een vraagje over een horloge maar weet niet goed waar ze te stellen dus ik probeer het hier.
Ik kreeg lang lang geleden een horloge van aquanautic ( bara cuda) van mijn vader (hij is overleden dus het heeft voor mij een enorme emotionele waarde) het werkte niet meer naar behoren en heeft 3 jaar bij de juwelier gelegen… die is er toch in geslaagd de juiste onderdelen te vinden (merk bestaat niet meer) om het terug aan de praat te krijgen (joepie!).
Er ontbreekt nu enkel nog een clipje om de horlogekroon vast te zetten. Ik heb het internet al uren afgezocht.
Kan iemand mij hierbij helpen?
(Ik wou een foto toevoegen maar dit lukt niet)

Alvast :pray:

2 likes

Ik heb de foto als profielfoto ingesteld zodat jullie het kunnen zien :thought_balloon:

2 likes

Met het onderdeel kan ik je niet helpen, maar als je hier een dag vertoeft kun je wel foto’s plaatsen. Het is een beveiliging tegen spammers/Bots.

Welkom op Hf. Ik hoop voor je dat je het onderdeel vindt.

Het gaat om dit type horloge:
https://clockwise.nl/product/aquanautic-bara-cuda-3/

2 likes

Ik kom dit tegen

Ik ken het product niet, maar het lijkt er op dat dit is wat je zoekt

1 like

Is het zo dat een Miyota 9039 minder snel oplaadt dan bijvoorbeeld een 4R vanwege de unidirectionele beweging van de rotor? Bij de Miyota 8204 viel mij dat namelijk niet erg op.

In essentie wel. Maar het dagelijks dragen van een automaat zal ervoor zorgen dat ie nooit stil komt te staan, ongeacht de efficiƫntie van het opwinden.

1 like

Dit kan, in essentie, dus het verschil zijn tussen wel of niet gelijk moeten zetten als je niet dagelijks hetzelfde horloge draagt.

1 like

Waarom staat die U onder Resist?

3 likes

Het was even zoeken Dennis.

On a Casio watch, ā€œJAPAN Uā€ or just a tiny ā€œUā€ often signifies it’s a genuine Japanese-market model, sometimes indicating manufacture in Yamagata Casio (Japan) or assembly there, especially on vintage/popular models like the F-91W, though modern ones might be cased elsewhere (China/Thailand) with Japanese movements, with the ā€œUā€ helping differentiate from fakes.

Jij hebt dus een origineel Japans horloge.

5 likes

Ah, leuk om te weten! Dank je wel.

Deze had ik ooit aan mijn zoon gegeven en ik ging er destijds gemakshalve vanuit dat ze allemaal uit Japan komen.

BTW: De fakes hebben ook een U, maar dan zie je meteen het verschil met de echte, het is minder strak.

Hij is er nog altijd blij mee.

4 likes

Nooit geweten dat ze deze ook vollebak namaken. Zie ze vaak voor weinig langs komen op de veilingsites