Denk dat de ene iets meer getraind is dan de andere…
Loop ik na 2 jaar op dit forum toch op het goede moment dit topic tegen het lijf ![]()
Ik breng binnenkort voor het eerst een horloge weg voor een servicebeurt. Garantie is verlopen, dus moet ik anders dan het horloge nog andere dingen meegeven? Ik denk aan papieren, warranty card, originele doos, originele band?
Nee, alleen een kaal horloge. Ook niet in de doos. Tenminste waar ik geweest ben kreeg ik alle rotzooi gewoon weer mee naar huis.
![]()
Een nieuw weekend, een nieuwe domme vraag!
Ik ben een beetje aan het kijken op C24, nog niks specifieks op het ook alleen maar even kijken …
Als ik dan iets zie wat ik zou kunnen overwegen,
dan staat er meestal bij: Dit product kan helaas niet in Uw regio worden verkocht". Verkopers zitten in Japan.
De vraag is: is dit echt zo? Waarom is dit zo? Is er een manier om de verkoper te overtuigen dat Nederlanders niet allemaal slecht zijn? Dank!
Zo begint het
Ja
Het bedrijf heeft geen export licentie
Atoombommen kunnen helpen. Anders zou ik er niet op rekenen.
Ahhh…jammer. Was het hier maar Pluribus, dan bestelde ik zo’n bom.
Er is toch zo’n bedrijf in Japan dat als tussenpersoon fungeert? Dan laat je het horloge daar naartoe sturen en dan sturen zij het door naar jou.
Buyee. Ik ben zelf een tevreden gebruiker.
Let ook op wat voor strap er op een horloge zit. Krokodil of iets anders exotisch kan meestal niet verzonden worden vanwege douaneregels.
Het is na 12en, ideaal moment voor weer een domme vraag.
Nu mijn verzameling toe is aan eerste mechanische horloges, heb ik vandaag twee handwinders besteld. Die gaan waarschijnlijk hun dagen slijten in een box. Ja het is zonde. Voordat ik hier mijn domme vraag ging stellen zelf even opgezocht wat beter is voor handopwinders: altijd in beweging houden, gewoon stil laten staan, of af en toe een beetje opwinden. Dat laatste is volgens AI het beste. Eens in de twee weken 20 tot 40 slagen opwinden.
Dus eigenlijk twee vragen: klopt dit? en wie van jullie doet dit ook echt? Het zal er wel op uitdraaien dat het per mechaniek verschilt. (in mijn geval nu gaat het om een Chinees Tongji uurwerk fyi)
Dank weer!
Bij mij liggen ze stil tot ik ze weer om doe. En dan een slag of 20 opdraaien. Geen idee wat beter is, maar geen zin om alles bij te houden en om de zoveel tijd op te draaien ![]()
![]()
Dit is geen domme vraag maar een veel besproken issue, ook hier op het forum, korte versie is: er is geen consensus.
Ja, dit is er ook wel een voor hier.
Als ik nieuwe schoenen heb, sta ik deze altijd bijna dwangneurotisch in te spuiten met impregneer. Doen jullie dit wellicht ook met leren banden?
Doe je het zelf ook met de banden?
Nee. Maar wellicht is het een goed idee?
Mmm, lekker broodje-PFAS ![]()
Hier ook. Geen zin om een hoop handopwinders. Ik weet niet of het klopt, maar mij lijkt er niks mis mee als een horloge een paar weken/maanden stil ligt. Daar droogt de olie m.i. niet sneller van op of zo.
Een nieuwe week, een nieuwe domme vraag!
Ik ben me aan het oriënteren op nieuwe aankopen. Niet te duur vooralsnog. Wel mechanisch. Kom ik al snel terecht op Russische en Chinese merken. Ik verwacht binnenkort al twee Red Stars in de brievenbus, die komen dus uit China. Maar ik zie hier op HF ook veel leuke Russische horloges uit Rusland. Vostok bijvoorbeeld. Dit is mijn vraag:
Sinds de inval in Oekraïne, zijn nieuwe horloges uit Rusland nog gewoon te koop? Geldt daar geen boycot voor? Hoe zit dat? Kan heel goed zijn dat dit al eens uitgebreid besproken is hier.
Nieuwe bron van pre-loved Russische horloges.