Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Is er een website waar je door allerlei vragen te beantwoorden uitkomt bij het horloge dat het best bij je past (dus een soort beslisboom)?

2 likes
  1. Je gangreserve zal vooral wat sneller “op” zijn, maar naar mijn weten mag hij niet minder snel gaan lopen.

  2. Ergens zou er een minimaal beetje meer slijtage zijn omdat de delen meer bewegen dan normaal, maar zou er volgens mij gewoon tegen moeten kunnen.

2 likes

Horlogeforum :grimacing:

1 like

Wat @YB61zegt. Nu kost het volgensmij echt heel beperkt gangreserve. En slijtage ligt ook een beetje aan de techniek. Een puntig radertje dat in een niet geoptimaliseerd ander radertje drukt slijt anders dan bijvoorbeeld een koppelingsplaat die uit of ingedrukt wordt. Die tweede kan volgensmij geen kwaad om die te laten draaien.

1 like

Staat daar een beslisboom op?

Wel het (niet zo) bekende EHBO lijstje;

2 likes

Zie link van @SwedishChef :slight_smile:
En wat goed werkt is een topic aanmaken met je eisen. Dan krijg je een flink aantal suggesties.

2 likes

Doorgaans komt het uit op “budget verhogen” :grin:

6 likes

Heb t Google ff gevraagd en die kwam met deze;

(Plaatje van de mensen van C24)

8 likes

Ja, dat is natuurlijk veel te ingewikkeld!

Nee hoor, grapje, heel gaaf, dank je wel!

1 like

Goedemorgen,
Enige tijd geleden deze seiko sharp edge gmt gepast, en moet zeggen schitterend horloge.
Maar twijfel of deze niet te groot is.

Wat vinden jullie…
Ongezouten metingen hoor ik graag :slight_smile:

2 likes

te groot

2 likes

Foto’s kunnen aardig vertekenen. Als ik deze vergelijk met foto’s van m’n eigen pols, met horloges die ik (volgens mij) prima pas, moet dit (net) gaan :slight_smile:

2 likes

Als jij hem te groot vind dan doorlopen, het belangrijkste is wat jij vindt. Met dat gegeven kan je besluiten tot kopen of doorzoeken naar iets kleiners.
Mocht je toch veel waarde hechten aan meningen, ik vind de lug to lug afstand te groot voor je pols, ze lijken een beetje over te steken.
Succes, the chase is better then the catch

1 like

Iemand enig idee hoe ik eea kan openen voor een batterij wissel?

‘Mesje’ bij driehoekje en dan opwippen?

1 like

Heb je de datum weergave al eens bekeken? Dat is voor mij een grotere afknapper dan het formaat :innocent:

Snap je punt zeker en niet iedereen kan het waarderen :slight_smile: maar deze jongen wel :slight_smile:
Heb deze nu ook op m’n Presage cocktail incl. powerreserve.P

3 likes

:sweat_smile::sweat_smile: eens!
Grappig genoeg zocht ik eigenlijk naar een “domme” beslisboom die alles zou trechteren naar 1 horloge toen ik deze tegenkwam.

Brengt me wel op een idee;
@Jurk, is t erg kostbaar om een beslisboom te laten maken om mijn vrouw te overtuigen richting een mooie Omega voor mij ipv onbelangrijke zaken als een wasmachine, nieuwe CV of brood voor onze dochter? :wink:

3 likes

:joy:
Alles kan :sunglasses:

1 like

In ruil voor deze natuurlijk: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes