Het grote hulp-met-de-collectie-topic

Tsja… soms zit je gewoon vast met de collectie maar je wilt verder. Wat moet er uit? Wat kan erbij? Wat moet je zeker houden? Vraag het de experts in dit topic!

Ik trap af:

De huidige collectie is inmiddels alweer 4 maanden ongewijzigd (wat een record is), maar het begint toch weer te knagen. Ik zou graag wat meer kleur willen gezien elk horloge een zwarte plaat heeft.

Maar wat… een nieuwe toevoegen aan de collectie is een optie maar ik heb een budget van zo’n 1500 euro. Dus als er iets bij moet van een hoger bedrag moet ik er een laten gaan maar ik ben werkelijk met elk horloge erg tevreden.

Breng mij eens op wat ideeën: Wat zou jij doen?

12 likes

IWC vintage Calatrava in geel of rosé goud met crème wijzerplaat. Waarschijnlijk wel een beetje boven budget. In ieder geval zou ik een gouden dresswatch op leer aanbevelen.

1 like

Wat een mooie collectie! Het enige wat ik mis is iets van kleur. Mooie kleur wijzerplaat of iets met textuur zoals een Omega SMP

Ik zou de Seiko eruit doen en een Rolex erbij pakken.
( als mijn porto het toelaat)

Edit: mooie collectie :+1:

of een Monta:

Oceanking


Atlas


image

Of compleet anders (quartz) met Grand Seiko (wel boven budget volgens mij):


3 likes

Iets totaal anders (en wit):

Nieuw binnen budget te verkrijgen, hoor!

1 like

Seiko en Explorer eruit en ga voor een witte JLC Master Ultra thin Moon waar je al zo lang naar uitkijkt. :ok_hand:

(klik voor scherpe foto)

7 likes

Seiko en eventueel Damasko eruit en een leuke Quartz erbij.
In iedere collectie moet toch 1 quartz vind ik, gewoon als grab and go.

Lekker die witte sinn 104 van bij jaap oppikken :+1:t2: Sinn heeft een verrassend goeie afwerking en een witte plaat.

3 likes

Je mist variatie, zo heb ik nu van klein naar groot verschillende kleuren, veel minder kapitaal dan jij bezit, maar naar mijn bescheidde mening veel leuker.

Ja! Die JLC wil ik ook heel graag, maar dan wel met de zwarte wijzerplaat… Dus tsja…

1 like

Ja Sinn heb ik een zwak voor. Alleen heb ik al eens een 104 gehad en die is niet heel lang blijven hangen. Wel goede tip!

1 like

Of wat denk je van …

SINN UX met rode of witte band erin.

Kleur, degelijkheid en quartz er in

4 likes

Die JLC heb je ook met een donker blauwe plaat toch? Is dat geen optie?

1 like

4 likes

Volgens mij heb jij al heel veel gehad. Heb zelf de sinn 104 a gehad, heerlijk horloge maar ook niet lang blijven hangen. Ik neem aan dat je vintage al eens hebt geprobeerd? Een mooie connie of een gouden seamaster 600, allebei een stukje kleiner maar wel helemaal anders.

Voordat iedereen 3897 plaatjes gaat posten met DIE DIE DIE :heart_eyes::heart_eyes::star_struck::star_struck: ! eerst de volgende vragen :

Je hebt geen leer. Of iets "netjes ". Valt dit gelijk al af bij je?
Ik zie ook niks vintage of rubber. Zelfde vraag dus.
Je hebt alleen maar zwart, staat bv wit/goud je niet? Er moet een reden zijn waarom je alleen deze wijzerplaten kiest.

Wat je ook kiest, ik zou persoonlijk de Damasko eruit gooien. Daar krijg je nog wat voor, en je hebt de Seiko al op nato, dus weg ermee :clown_face: De rest is lekker toch :ok_hand:t5:

Ik zou de Explorer vervangen door een DJ met zilveren tapestry dial en de SKX007 door een SKX009.

Edit: Het is nu ook al een schitterende collectie!

2 likes

Deze zit ook binnen je budget