Het grote incoming topic (Deel 2)

Voor de liefhebbers,
Hans Seller @slls maakt ook prachtige banden. Ook van paardenleer, hij maakt heel veel werk van de inkoop van, en studie over, de beste leersoorten. Ik sprak hem daar over en was onder de indruk.
Op hobbymatige basis, dus kleine productie aantallen maar met heel veel toewijding. :+1:

2 likes

Nog maar weer eens toegegeven aan m’n koopverslaving, stalen gilt dial Antimagnetique. Wel weer een opknappertje, tappen van de balans gebroken en een gescheurde lug. :sweat_smile:

7 likes

Lug gescheurd? ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat fixen… :slight_smile:

1 like

Wordt even wat experimenteren. Heb zelf een juwelenlasapparaatje, maar ik weet niet of die zwaar genoeg is voor dit werk. Zo niet zal ik even bij m’n pa langs moeten voor het zwaardere werk. :sunglasses:

1 like

Staat goed op je Steinhart

1 like

Scheur open slijpen en vol lassen? :grin:

Ben ook wel benieuwd, ga je het proces hier posten?

1 like

Zoiets ja. Als de reparatie succesvol is zal ik dat hier wel posten. Zo niet dan verdwijnt het geheel met stille trom in de donorbak. :sweat_smile:

2 likes

Wat lul je?

1 like

:laughing:

Eens ‘something completely different’ voor mijn doen.
Geen duikhorloge deze keer maar mijn eerste Omega. Was al een tijdje naar een Constellation Manhattan aan het uitkijken maar de meeste die aangeboden worden zijn quartz en bi-color maar ik wou een automatic in staal.
Ik twijfel nog een beetje aan de maat (36mm) maar voor de rest kijk ik er reikhalzend naar uit. :slight_smile:

Bij deze, ref. 368.1201.

10 likes

Exact 2 weken later :joy:

Loop ik zo een Arnhems koffiehuis uit :heart_eyes:

15 likes

Congrats! En je haar zit ook goed zo te zien :+1:
Ik had een mindere ervaring met Ide.

1 like

Ik gebruik de Stowa idd als spiegel,wat een glimwormpje :joy:

1 like

Impulsaankoop!! :joy:

Van @Erikje overgenomen

image

BEM-SL100D-1A-2

13 likes

Nu ik alleen nog maar een SKX009 en een Dan Henry “1964” over had (de horloges die mee op vakantie waren), jeukte het wel heel erg. En, een van de gestolen horloges was een Porsche Design-geinspireerde Bucherer - deze…

…en ik vond de “1972” van Dan Henry al heel verleidelijk. Maar ja, ik had toen dus al zo’n soort horloge…

Dus, voor een prijs die altijd nog wel weg te werken is in de maandelijkse uitgaven, de Dan Henry 1972 incoming. In zwart - zal wel flink krassen, maar volgens mij kan die band er gewoon af - en 22 mm banden heb ik nog wel… Alleen even een zwarte gesp vinden. Aan de zwart stalen band ook super natuurlijk, maar wel erg overheersend dan. Vind 'm wel veel mooier dan de zilveren versie.

Kan met geen mogelijkheid pics van hun site laden, en wil Jur niet opzadelen met rights infringement-toestanden door willekeurige pics van het web te rippen. Even zelf googlen dus. :wink: Zal er een NA-post van maken t.z.t., de eerste na de twee minuten gratis winkelen die ik hier laatst onaangekondigd had… :sweat:

Ik ga toch geen duizenden euro’s meer aan horloges uitgeven. Het risico is gewoon te groot dat er (weer) wat gebeurt.

8 likes

Waarom? Je was toch aan het verkopen en sparen voor hoger segment?

1 like

Gaaf! Echt zo’n horloge waar ik eerst niks van moest hebben maar ondertussen per keer dat ik 'm zie mooier lijkt te worden.

1 like

Omdat ik hem zag, leuk vond en die €80 wat mij betreft een relatief klein bedrag is, dat sparen voor een hoger segment niet echt teniet doet. En hey, misschien gaat een andere er daardoor wel uit de collectie, we’ll see :grin:

1 like

Yes he did!

2 likes

Deze incoming :sweat_smile::slight_smile:️:face_with_hand_over_mouth:

36 likes