Het grote incoming topic (Deel 2)

Ik dacht even dat er Bass Man stond.

1 like

Heb de Shift Chronograph van Giorgio Piola besteld. De beste man is al tientallen jaren actief in de Formule 1 wereld, werkt samen met motorsport en brengt technische analyses in en rondom de Formule 1.
In zijn eigen woorden, wilde hij met zijn kennis, een horloge collectie op de markt brengen voor de fans, om de liefde voor de sport weer te geven.
Zelf volg ik het al sinds mijn 5e (ben nu 28), dus vond deze erg leuk.

Foto’s komen van de website van Giorgio Piola.

2 likes

Geniet van je aanwinst…:grinning:

2 likes

Die eerste is echt schitterend! Welk typenummer heeft deze? Geniet ervan alleszins :blush:

SBGW231, inmiddels een aantal reviews met close-ups te zien op de bekende videokanalen.

Thanks!

1 like

Ik gooi hem er nog maar een keer in:

SBGW231 dus.

38 likes

Die heb ik inderdaad al zien passeren. Werkelijk een pareltje :ok_hand::blush:

1 like

Leuk hè?!

Prachtig hoor!

1 like

Op die andere band was beter geweest. :wink:

1 like

Als de post meewerkt komt morgen
Deze gele NASA Y182-6D10 binnen.
Best wel zeldzaam, ik ben er blij mee.

4 likes

Euh… Typisch geval van gokken en winnen.

5 likes

Vanmiddag opgehaald. Hyper zeldzaam
1998 Oakley Titanium Timebomb 1 met de Scott Cannon rode dial!

2 likes

1 like

Uniek! Die uitspraak durf ik wel aan.
Heb je achtergrondinfo? Linkje of zo?

Mag dat morgen ? Ben net 5 minuten thuis.

Tuurlijk :wink:

De laatste voor dit jaar (of eerste van het nieuwe jaar): Orient Neptune aka Triton!

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/d/b/adbc0aa9e2cfa48ea35fa1324d581cbd99e89e79.JPG

Foto geleend van @AlainV

4 likes

Mooie dresswatch met Daydate onderweg vanuit Bol . Com voor een prikkie:

https://www.bol.com/nl/p/bulova-dress-96c128-mannen-quartz-horloge/9200000098243404/?bltg=itm_event%3Dclick%26slt_owner%3DMCM%26itm_type%3Dproduct%26pg_nm%3Dhome%26slt_id%3D818%26slt_nm%3DMCM-slot%26slt_pos%3DD99%26itm_lp%3D0%26mcm_ccd%3Drecentbekeken&promo=home_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_0_&bltgh=lPG8VhL2scBFiU-a7BFJXw.2_neDUbM-ztw-yW7b4ghdEmw_0.1.ProductImage

5 likes

Oakley Timebomb 1 Scott Cannon Titanium 1999

Scott Caanon is een HHRA racer die gesponsord werd door Oakley in de jaren 200-2004
Hij heeft voor de eerste generatie Timebomb een rode, stippelde wijzerplaat ontworpen.

Er zijn ongeveer 1500 exemplaren van de eerste generatie Timebomb gebouwd in 11 uitvoeringen. Waarvan 2 in geïoniseerd staal en 9 in X-Metal (Titanium) uitvoering. Nummering liep door elkaar heen en was niet gekoppeld aan uitvoering. Hier zijn enkele specials, op maat gemaakte uitvoeringen niet meegenomen. (Nichael Jorden en enkele 18K uitvoeringen) De Timebomb 1 werd in principe in 2007 vervangen door de II maar dit model werd reeds in 2002 vervangen door de Timebomb 1 Icon. Ander model, andere nummering.

De Cannon Red heeft artikelnummer 10-006 en was alleen op voorinschrijving te koop.
Omdat de Oakley community zeer hecht en solide is, komen de Scott Cannon versies bijna nooit op de markt. Voor zover ik kan zien, niets op Chrono of Ebay.

Deze is nummer 000209 en mist de wrist pads en helaas de doos. De verpakking was een special doos met een persoonlijk getekende en genummerde kaart van Scott Cannon. Omdat de Timebomb 1 een dome glas had, was dat het eerste wat beschadigde. Onderdelen zijn via Oakley reeds lang niet meer te krijgen dus een onbeschadigde dome is redelijk zeldzaam.

De jaren 90 en 2000 waren voor Oakley een speeltuin in design. Veel titanium, moderne uurwerken (voor die tijd) en gedurfd design. Niet alleen in de horloges maar ook in de brillen.Het Seiko Kinetic uurwerk werd door Oakley de “Inertial Generator World Movement” genoemd. Waterproof heet bij Oakley “Hydrophobic” genoemd.

Volgens de Oakley Community
The movement/caliber that is in a Timebomb is a Seiko 5M42. The Seiko 5M42 is a kinetic style caliber that uses an oscillating weight to recharge a capacitor. Tthe replacement cell is a Lithium rechargeable battery, Seiko # 3023-5MZ.

Dit is zelf uitgezocht dus er kunnen enkele foutjes in zitten.
Iemand betere of andere info, graag delen.

oakley-timebomb-titanium-with-cannon-red-dial-10-009
Scott Cannon met een Oakley Over the Top

79e5bb37ceb3a3f48673ed8e7ea2cfd9Photo by Tim Marshall

Timebomb 1 en Timebomb 1 Icon (links)

8000255887_3595c37646

9 likes