Het grote incoming topic (Deel 2)

Na de ‘Love it or Hate it’-Bulgari nu een lekker klassieke chronograaf onderweg om hem te vergezellen :face_with_monocle:

23 likes

Caliber onbekend

6 likes

Heel mooi!

Sowieso vind ik GP een mooi merk en een beetje ondergeschoven. Hebben toch ook een waslijst van verdiensten. :+1:

3 likes

Mag ik vragen welke ref. / type dit is. Mooi horloge :+1: om een of andere rede doet ie me wat denken aan de iwc ingenieur :ok_hand:

Edit: inmiddels gevonden; citizen eco drive promaster tough. Erg mooi :+1:

1 like

Couldn’t agree more!
Kwaliteit is er, goede marketing ontbreekt en dan met name een krachtig modern icoon zou helpen. De Laureato was een begin maar veel te dicht bij de Royal Oak.

Als liefhebber mag ik echter niet klagen, veel modellen gaan tweedehands voor erg lage prijzen. Wat mij betreft een van die merken waar nog echte koopjes met regelmaat te vinden zijn.

2 likes

Deze dus. Heb last van Seiko koorts de laatste weken. Komt vooral door die GS foto’s maar was ook benieuwd naar deze. :heart_eyes:

14 likes

Top horloge! Hoog bang for buck gehalte :sunglasses::+1:

Wat @RLC zegt :+1:

1 like

Hulpmiddel voor het gepriegel :innocent:

.

13 likes

Heel herkenbaar! Ik ben in afwachting van een SARB035. Moeilijk kiezen tussen deze twee SARBs, vond ik.

6 likes

:heart_eyes: Persoonlijk ben ik meer aangetrokken tot deze schoonheid dan de veelgetoonde SARB033.

1 like

Incoming voor de Seiko 6139, vintage modern masters of time box

4 likes

Gaaf!

Zoiets staat bij mij ook nog op de lijst. Vind het lastig om een goede keuze te maken.

1 like

Hier nog een. Heb al vaker zitten kijken maar kon er ook nooit uitkomen.
Heb wat nu tips gekregen van @Floris155. Onderverlichting is belangrijk, net als voldoende werkhoogte zodat je ruimte hebt voor je gereedschap.
Verder wilde ik graag de mogelijkheid om te fotograferen of filmen terwijl je zelf bezig bent, dus dan zit je gelijk vast aan een trinoculair. Bij Euromex zit je dan ook gelijk vast aan een met zoom in plaats van vaste vergroting dus dat hoefde ik ook niet meer te kiezen. Kon je alleen nog kiezen tussen tussen een zuil of rack&pinion en ben voor de laatste gegaan omdat me dat wat robuuster leek.

Heb er gelijk een camera bij besteld, samen toch nog een aardige investering. Heb maar één horloge in m’n collectie dat meer kostte dan deze aankoop. :sweat_smile:

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

3 likes

Klinkt goed en bedankt voor je aanvulling.
Laat alsjeblieft weten hoe deze bevalt en ook welke camera ed. je hebt gekocht.

Het ziet er iig goed uit! Qua werkhoogte zit ik wel goed, want mijn tafel is in hoogte verstelbaar met geheugenplekken. Echt ideaal. :slight_smile:

1 like

Stunner

Stunner net zoals de zwarte versie

Met werkhoogte bedoelde ik eigenlijk de ruimte tussen de voetplaat en het objectief, als die te klein is kun je er lastig met je pincet of oliegever tussen om aan je uurwerk te werken. Bij deze is die 100 mm.

Maar de hoogte boven de tafel is inderdaad ook van belang, al heb ik daar niet echt naar gekeken. Ik heb helaas een vaste tafel, dus ik zal de verstelling van de stoel moeten gebruiken. :sweat_smile:

Ik heb er een cmex 5 camera bij gekocht:

Ik zal mijn bevindingen hier laten weten. :sunglasses:

3 likes

Grab&Go
image

6 likes

Daar had deze amateur dus weer niet aan gedacht!! LoL

1 like