Het grote incoming topic (Deel 2)

Het is inderdaad een mooie. Vind zelfs de heren variant nog redelijk meevallen met 39mm. Mijn vader had hem en hoewel 39mm op eerste zicht groot lijkt als niet-duiker op een smalle pols draagt die fijn en toch niet te groot.
De dames versie is met 30mm wel mooi voor vrouwen.

1 like

Ik heb een DS-8 gehad, erg mooi horloge maar ik vond hem voor het type te groot en te groot dragen.
Voor mij is 38 wel de max heb ik mij voorgenomen. Maar de nieuwere met Powermatic uurwerken zijn volgens mij 40mm nu.

Edit: even nagekeken en de oude 39mm had de datum tussen 4 en 5 uur. De nieuwe is met powermatic en de datum op 6 uur en die is idd 40mm nu. Jammer dat ze er niet 1 mm van af hebben gehaaald maar bij hebben gedaan.

1 like

Een mooie Seiko 5 incomming die qua uiterlijk het dichtste bij een Grand Seiko komt. Dat allemaal voor 8 tientjes.

image

12 likes

Welk type is dit?

1 like

De SNX995. Besteld via besttime.

https://www.besttime.nl/SNX995K.html

1 like

De zwarte Polerouter is al in huis.
Het originele glaasje mist, maar verder geserviced en top.

Gelijktijdig kwam de zeer fraaie grijze variant langs via @Mafkees. Die kon ik niet laten lopen dus die komt er binnenkort ook aan:

Wat een geweldig ontwerp is het toch. Vooral de stalen binnenring speelt bizar met de lichtinval. Nu is de Polerouter collectie compleet :grinning:

21 likes

Oh hou op, straks wil ik er nog één. Een rose ofzo :smirk:. Haha nee kidding, mijn horloge spaarpot staat sinds gisteren op standby.

Ik begin de Polerouters wel te waarderen. Heeft die eerste een gilt wijzerplaat?

2 likes

In de definitie van “gilt” ben ik niet thuis.
Maar lijkt mij gewoon geprint.

N.b. @HanDavinci: Bedoel je met Rosé zoiets :upside_down_face:?

11 likes

Gilt is goud. En niet gewoon gestempeld.

The true Gilt dial is something that even most watch collectors do not know about. It was a more expensive process of making the dials. The brass blank used for this dial would be highly polished to a mirror finish. It may have been gold plated: yellow or white. All the text and minute markers were laid down in a soluble “paint”. Thereafter the black paint was applied all over and when dry, the soluble substance was removed exposing the shiny polished metal. Now to protect it from oxidation a transparent lacquer was applied. Only a small percentage of vintage watches have such dials

5 likes

Dit wist ik niet. In de volksmond wordt gilt volgens mij gewoon gebezigd als manier om de prijs op te drijven van horloges met zwarte wijzerplaten zonder witte tekst erop.

1 like

Yes. Maar echt gilt…is dus echt gilt.

Godallemachtig man :drooling_face:.

Afijn, de reden waarom mijn horlogepot op standby staat is… (plaatje van Instagram):

De mijne zien jullie binnenkort in een NA-topic, als die terug is van service.

dzB

11 likes

Hoppa!.

Hebbe die kip

1 like

Ok, ik vind hem een beetje gaaf… hij was helemaal geweldig geweest als ie gewoon nog gouden indices had gehad.
Baal nog dat ik toen te laat was voor die DJ met Gilt.

Verdorie die zag er lekker uit. Stomme twijfel altijd.

1 like

Die van @Ramone? Toen ik mijn DD bij hem ophaalde zei ik hetzelfde. Wat een apparaat :drooling_face:

Edit:

7 likes

Yep…
Edit: trauma…

2 likes

Mijn cirkeltje is rond.

Jaren geleden moeten verkopen, mezelf vermaakt op het forum met vanallrs en nog wat qua horloges, maar vandaag was het moment daar…Ik koop weer een 16610 :heart_eyes:

Maandag of dinsdag ophalen. Duurt lang :sweat:

26 likes

Hij komt eraan!

Ik heb altijd geroepen dat ik een DateJust wilde met jubilee en fluted bezel. Dat laatste is niet doorgegaan omdat het me toch tegenstond in real life. Ontzettend schitteren en het is me toch te opvallend bij nader inzien. dus de stap gezet naar een 126200 blauw op jubilee met domed bezel.

15 likes

Gun het je van harte en heb absoluut geen verstand van Rolex, maar de text ziet er niet echt strak en Rolexicious uit. Of ligt dat aan mij?

image

1 like

Even afwachten wat de echte Professionals op het gebied van wijzerplaten te zeggen hebben :slight_smile: nu ik even heb gekeken bij hetzelfde model en andere foto’s zie ik het toch wel overal een beetje. Ook bij mijn huidige Rolex is het wel te zien als je een foto maakt en dan uitvergroot. Met het blote oog lastig te zien

1 like

Kan ook door de foto komen omdat het schuin is genomen en waarschijnlijk met een mobieltje gemaakt is. Komt vast goed. Gefeliciteerd met je aanwinst. Toch wel iets om trots op te zijn. Uiteindelijk wilt iedereen een Rolex. :man_shrugging:t2::smirk:

1 like