Het Grote Incoming topic (deel 3)

Die 116233 van @Drebin is duurder dan een 1803, chef. Of heb jij een DJ gekocht?!

Ik zou best wel een 116231 willen, laat ik de lugs borstelen.


16013 naast een 116233.

:drooling_face:

7 likes

Thanks :blush:

1 like

8 likes

Dat is zelfs een day date!

2 likes

Invicta 3359 met Carbon plaar. Iets van 20 jaar oud.
Kroon op 4 uur en een Myota automaat erin

3 likes

gearriveerd vandaag.

15 likes

Lijkt net of ie zn kies heeft laten trekken.

2 likes

Tvalt toch mee, de spb051 en mm200 waren aanvankelijk ongeveer even duur ±1100? Dus binnen een aantal maanden wellicht gezakt. Denk dat deze een beetje boven de sumo zit door het nieuwer uurwerk, de coating en betere bracelet. Bovendien is de plaat gewoon veel mooier. Door de rare font op de sumo bezel en ongeproportioneerde lugbreedte blijft het iets raars. De nieuwe sumos zijn in de ads ook 800. Je mag geen grijze prijzen met list vergelijken.

1 like

Daarom list vs list.

Dat zit op de nieuwe sumo ook allemaal. Die is qua list 800 en die komen met stalen band. Een SPB143/5 op staal is 1200, dat is 50% meer voor dezelfde specs.

Feit is dat de nieuwe 62mas reissues de duurste “normale” seiko prospex duikers tot nu toe zijn. Of ze te duur zijn is weer wat anders en kunnen we waarschijnlijk lang over discussieren. Ze zijn wel mooi en een fijn formaat. Maar om ze de beste value for money te noemen gaat me iets te ver.

Maakt Seiko eindelijk horloges die mensen willen kopen is t niet goed?

Seiko hoeft toch niet alleen de bang-for-buck markt te bedienen?

2 likes

Ja list vs list had je een punt, scheelt 400, het uurwerk wss ook, was te snel. Maar de bracelet is toch echt beter, de coating (heeft sumo die?), driedelige links ipv stamped en een meer degelijke clasp (niet subjectief). De kastvorm is eleganter en mooier design, wijzers, bezel enz. (kun je subjectief vinden).

1 like

Morgen en dan heb ik weer even rust. 6 stuks de kist uit, 2 er weer in en geld voor de klussen in de nieuwe woning :+1::ok_hand:

Foto vorige eigenaar :+1:

33 likes

Daar schreef ik in het andere topic al wat over. Geen waarde oordeel en los van hoeveel bang for buck verbaas ik me hoeveel mensen tegenwoordig 1k of meer uitgeven voor een Seiko. Dat was een jaar of 3 geleden toen ik net op het forum heel anders. Toen was het echt de uitzondering als je MM300 had van net boven de 1000 of een GS. Dat was slechts voorbehouden aan een aantal conaisseurs en liefhebbers van Japanse horloges. Men heeft die veranderingen en shift up market blijkbaar heel snel opgepakt, verbazing wekkend hoe snel dat gegaan is. GS is bijvoorbeeld best main stream geworden en voor een Seiko duikertje dropt men nu ook zo 1000 euro.

Waar ik wel erg kritisch over ben is dat Seiko die snelle shift up market niet heeft bijgebeend op uurwerk gebied en de horloges een vrij schreve verhouding hebben wat betreft uurwerken vaak.

Dat wel

Heb ik net even opgezocht en dat niet. Maar dat is het enige :thinking:

Ik laat de 62MAS reissues in ieder geval voor nu aan me voorbij gaan. Wellicht over een tijdje eens als er een leuke tweedehands voorbij komt ofzo. Wie weet.

Mooie aanwinst!!!

1 like

De driedelige links toch ook niet.

1 like

Proficiat met dit prachtige horloge, ook een heel mooie maat. :ok_hand:t2:

1 like

:joy:
Als een kind met een waterhoofd

Heb een Seiko HAQ met 8F uurwerk gekocht MP voor een leuke prijs. Beknopte omschrijving en beetje wazige foto’s, maar dat zijn de advertenties die je moet hebben :grinning_face_with_smiling_eyes: Ben benieuwd hoe hij is als hij binnenkomt.

Het gaat om dit model, de SLT055P1

Rare-Seiko-Sportura-Perpetual-Calendar-GMT-8F56-0120-Ref

7 likes

Ik mag me officieel een Grand Seiko bezitter noemen nu. :tada: Een sneak peak:

15 likes

Ik vind hem te duur voor wat je krijgt

8 likes