Het Grote Incoming topic (deel 3)

Heb je 't over mij?

Nee jij hebt toch meer van dat spul? Of niet meer? In ieder geval ook nog zo’n gouwe Zenith :ok_hand:

Ik heb inderdaad een stuk meer liggen. 12 stuks om precies te zijn. Maarja, aantallen… Dat zegt niet zo veel.

Als je mij bedoelt, maak je geen zorgen.

Ik koop een Seiko van 1k lachend tussen de boterhammen door. En ik eet luxe vlees op mijn boterham EN s’avonds.

6 likes

:rofl::rofl:

1 like

Het is trouwens geen Rolex, zullen we stoppen over geld??
Sjissus

2 likes

Sla017 is inmiddels wel meer 4-5k :frowning: . Dat doe ik niet meer tussen de boterhammen door.

1 like

Grote speler hoor

1 like

Die 116233 van @Drebin is duurder dan een 1803, chef. Of heb jij een DJ gekocht?!

Ik zou best wel een 116231 willen, laat ik de lugs borstelen.


16013 naast een 116233.

:drooling_face:

7 likes

Thanks :blush:

1 like

8 likes

Dat is zelfs een day date!

2 likes

Invicta 3359 met Carbon plaar. Iets van 20 jaar oud.
Kroon op 4 uur en een Myota automaat erin

3 likes

gearriveerd vandaag.

15 likes

Lijkt net of ie zn kies heeft laten trekken.

2 likes

Tvalt toch mee, de spb051 en mm200 waren aanvankelijk ongeveer even duur ±1100? Dus binnen een aantal maanden wellicht gezakt. Denk dat deze een beetje boven de sumo zit door het nieuwer uurwerk, de coating en betere bracelet. Bovendien is de plaat gewoon veel mooier. Door de rare font op de sumo bezel en ongeproportioneerde lugbreedte blijft het iets raars. De nieuwe sumos zijn in de ads ook 800. Je mag geen grijze prijzen met list vergelijken.

1 like

Daarom list vs list.

Dat zit op de nieuwe sumo ook allemaal. Die is qua list 800 en die komen met stalen band. Een SPB143/5 op staal is 1200, dat is 50% meer voor dezelfde specs.

Feit is dat de nieuwe 62mas reissues de duurste “normale” seiko prospex duikers tot nu toe zijn. Of ze te duur zijn is weer wat anders en kunnen we waarschijnlijk lang over discussieren. Ze zijn wel mooi en een fijn formaat. Maar om ze de beste value for money te noemen gaat me iets te ver.

Maakt Seiko eindelijk horloges die mensen willen kopen is t niet goed?

Seiko hoeft toch niet alleen de bang-for-buck markt te bedienen?

2 likes

Ja list vs list had je een punt, scheelt 400, het uurwerk wss ook, was te snel. Maar de bracelet is toch echt beter, de coating (heeft sumo die?), driedelige links ipv stamped en een meer degelijke clasp (niet subjectief). De kastvorm is eleganter en mooier design, wijzers, bezel enz. (kun je subjectief vinden).

1 like

Morgen en dan heb ik weer even rust. 6 stuks de kist uit, 2 er weer in en geld voor de klussen in de nieuwe woning :+1::ok_hand:

Foto vorige eigenaar :+1:

33 likes