Het Grote Incoming topic (deel 3)

Nog een paar nachtjes slapen :wink:

De Seiko spb143. Stalenband gaat er gelijk af. Een Tropic rubbertje, Nato of leer er voor in plaats.

39 likes

Schitterend horloge! De originele metalen van banden zijn bij Seiko altijd een deceptie. Doen de horloges geen eer aan. Ik heb de SPB14x serie in mijn handen gehad. Originele rubberen band was echt top, de stalen band weer gewoon zwaar ruk. Groot gelijk dat je geen er direct afhaalt! Genoeg schitterende bandenopties beschikbaar! :sunglasses::+1:

De reviews zijn wel lovend over deze stalenband. Wat levels hoger is een veel gehoorde kreet. Ondanks dat, smeekt deze gewoon om veel verschillende bandjes :ok_hand:t2:

De band en sluiting zijn beter dan het ooit was maar nog steeds niet top.

Kom op. Da’s wel overdreven. Geen goed vergelijk ongetwijfeld:

Ik ken alleen de BoR van UncleSeiko en hoe mooi ik hem ook vind, hij is echt niet beter dan de Seiko-banden die ik ken. Even de Seiko5-banden erbuiten gelaten.

Die van mij komt hopelijk ergens aan het eind van de maand binnen! Ik ben ook nog op zoek naar een goede tropic strap. Iemand tips?

Niks mis met de stalen band al denk ik dat canvas em ook wel lekker staat.

Die van WatchGecko is 3 tientjes. Een prima strap, en soepel. (De Zulu Diver)

Mooi :slightly_smiling_face:
Benieuwd hoe die bevalt, ook naast jouw andere mooie horloges.
Heb je ook de andere kleurencombinaties nog overwogen, #145 en #147?

Is best dik. Verder wel comfortabel hoor.

@riepos @phoenix.bas
Laat de “Paul Rich” maar links liggen.
Iemand pakt een giga marge op deze horloges!

• Bezel is niet 100% uitgelijnd
  • Zichtbaar pitje in de endlink

De wijzerplaat is erg mooi maar hij is letterlijk 200+ euro te duur. Het is een chinees horloge en kies dan een mooie pagani design met sunburst voor 65 euro.

Ik ga hem retourneren denk ik, moet de voorwaarden nog lezen.

2 likes

Jammer zeg, is de dial te vergelijken met de heerlijke Balticus of lijkt het er niet op? Is hij van aventurine?

3 likes

De Vintage Tropical Style Rubber Watch Strap by ZULUDIVER? Ik zou zeggen dat deze zelfs dunner is dan menig rubbere strap. Deze is vrij standaard volgens mij voor een tropic.

Niet overwogen. Voor mij is de grijze sunburst de classic van de set. Heel persoonlijk natuurlijk.

1 like

De dial is mooi, vanuit elke hoek glimt er iets tegemoet als je er naar kijkt. Op de website staat dat het Aventurine is, ik kan dit niet testen of iets.
Ook de lumen zijn heel mooi groen en gelijkmatig.
Ik heb wel meteen bericht terug van support!

Ps door de slechte QC heb ik nare bijsmaak van dit horloge van 350 euro.

1 like

Misschien nog wat foto’s :wink: op de site zie alleen renders lijkt het wel.

Wel tof dat je het geprobeerd hebt :+1::+1:

Yes. Die is aanzienlijk dikker dan vintage tropics hoor :).

Nooit een echte Vintage gehad … Maar deze is voor mij dun genoeg :wink: Ervaar het niet als dik.

Oh ok. Ik vind hem prima hoor… maar het is best een dikke band.

Deed t prima op die Invicta 1953 :stuck_out_tongue: .

Gisteren toegekomen :heart_eyes:

12 likes

Net afgeleverd. Dat Seiko Sarx045.

15 likes