Het Grote incoming topic. Deel IV

Ik zou het doen. Maar ben dan ook niet echt een fan van de Alpinist.
Al is de blauwe wel leuk…

1 like

Ik vind het verhaal/heritage van de Uemura / Captain Willard echt fantastisch! Echt een dijk van een icoon. Dat heb ik bij de Alpinist minder.

Oh dat doet mij dan weer helemaal niets.

Hetzelfde met die moonwatch, het horloge wat je uiteindelijk koopt staat zo ver af van het verhaal. Voelt voor mij als een opgedrongen emotie, waar je in veel gevallen ook nog extra voor moet betalen.

Ik vind het gewoon een mooi horloge. Maar goed, zo beleef ik de hobby ook. Mij boeit een type uurwerk ook weinig. Zolang hij maar soepel loopt.

2 likes

De srp777 vind ik persoonlijk ook wel de mooiste turtle. Maar zo’n captain willard is wel heel vet hoor. De prijs is alleen wat minder🤣

1 like

Ik vind dat verhaal achter een horloge wel grappig maar niet noodzakelijk. Met die turtle heb ik wel het gevoel een echte klassieker te hebben aangeschaft en da’s toch leuk. Uurwerk maakt me ook niet veel uit. Zit toch achter een deksel😅 wel geef ik de voorkeur aan een automaat, gewoon omdat de techniek zo mooi is.

2 likes

Haha ja mooi horloge al vind ik de Alpinist ook wel erg mooi hoor…

Hier nog een voorbeeldje :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

The Uemura Explorer :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Staat echt bovenaan mijn lijstje.

1 like

Je weet me te vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha als ik hem koop koop in hem nieuw voor die paar tientjes verschil :yum:

4 likes

Prijs is onderhandelbaar :see_no_evil:

1 like

De blauwe mag er ook wezen hoor :stuck_out_tongue_winking_eye: dat is de LE toch?

Wel leuk dat ondanks je vele horloges hebt uit het hogere segment je toch nog enthousiast kan worden van Seiko. Niks te nadelen van het merk uiteraard, maar het word door vele toch meer als instap merk gezien denk ik. Maar goed, ze hebben dan ook wel een paar leuke modellen gemaakt die eigenlijk wel bij elke collectie passen/horen.

1 like

Halios Seaforth Bronze

Zie NA topic, niet de eerste hier op het forum, zeker ook niet de enigste, maar wel de mijne. :heart_eyes:

8 likes

Probeer deze eens:

Wellicht hebben we dan een antwoord.

:sunglasses:

1 like

Die van Joseph Bonnie. :ok_hand:

Dit is de blauwe uit de eerste serie, de SRP773. Dit is een ‘normaal’ model. Later zijn er een aantal speciale blauwe edities geweest, o.a. de Save The Ocean modellen.

1 like

Ruud heeft me ook PM gestuurd met wat uitleg en ik begrijp het. Duur, uitgesproken vormgeving, oninteressante binnenkant.

Overigens, moonwatch komt morgenochtend al ipv zaterdag. Ik denk ik meld het even, anders zit het hele forum natuurlijk de hele zaterdag vrij te houden voor niks. Bij deze.

4 likes

Haha. Ik vind de reactie op hublot in elk geval overdreven. Het heeft wellicht niet altijd de juiste marketingstrategie gekozen.

:sunglasses:

Ja ik begin weer steeds meer te genieten van horloges in een ander prijssegment. Zou nog wel zo’n Seiko Uemura SPB153 willen en een Hamilton Khaki Field Mechanical No Date. Die twee in combinatie met mijn Citizen NY0040 Promaster is het ultieme vakantie/beater trio. :sunglasses:

Plus ik vind het verhaal van de Uemura/Captain Willard echt fantastisch. Mega icoon voor relatief weinig geld.

2 likes

Heb je die cit promaster nog steeds?

2 likes