Het Grote incoming topic Deel IX

Mooi verhaal!

1 like

Prachtig horloge!

1 like

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Eeeeerrrruuuuugggg mooooi!!!

1 like

Dank jullie wel. Ben op voorhand al erg in mijn nopjes.

1 like

Van harte alvast :+1:

1 like

Ah, jij was er zo snel bij. Ergens dacht ik dat al wel. Dit is echt een topexemplaar. Hartelijke groet aan Wouter!

1 like

Ooooh, toffe Aerospace is dat zeg :ok_hand:

1 like

Is dat een 40mm Aerospace? Jouw polsen zijn ook niet massief, ik ben benieuwd hoe dat draagt.

1 like

En hij is binnen.

Snel op een tropic, want die staat hem goed.
Lekker licht en zomers horloge.

De datumintegratie vind ik erg goed gedaan.

44 likes

Gave aanwinst hoor :ok_hand:t2:

1 like

Dank je!

1 like

Tof horloge! Geniet ervan :+1:

1 like

Heerlijk, een echte Seiko aan de bezel te zien :sweat_smile:
Tof zo op tropic :ok_hand::+1:

4 likes

Tja. Ze houden nu eenmaal van een beetje speling tussen de bezelclicks bij Seiko :sweat_smile:

Dank je!

3 likes

als Citizen liefhebber dit nieuwe JDM model incoming (morgen bezorging / opgestuurd vanuit Spanje) ben benieuwd maar schijnt kwalitatief ongeëvenaard te zijn in verhouding tot de prijs

31 likes

Erg mooi! Hoeveel mm is ie?

het is de Citizen NB1050-59a
38mm :ok_hand:
er zijn varianten met een dial in wit/zilver (deze), blauw, en grijs
voor de prijs die je online (nieuw) in Spanje betaalt kan je hem niet zelf importeren

2 likes

Een kleine update hiervan.

Hij moest vanuit Duitsland komen, maar toch was hij er vandaag al. Blij dus dat ik geen €30 extra betaald had voor een spoedlevering, die was op zijn snelst een dagje eerder gekomen.
Vol verwachting was ik de bezorg-updates aan het checken. Dik een uur geleden was het zover, de brave bezorger was al weg voor ik een handtekening ergens kon zetten (dubieus dat dat na corona nog steeds gebeurt).

Direct de doos opengetrokken om mijn aanwinst te aanschouwen. Wat opviel was de geur van de band. Daar las ik al over, maar ik had niet verwacht dat die zo aanwezig zou zijn. Geen probleem voor mij, maar ik kan me voorstellen dat mensen daar op afknappen.
Voorzichtig en met veel liefde (je weet hoe dat aan het begin van een relatie nog gaat), het horloge bij me genomen en de datum & tijd ingesteld.

Nog voor ik hem om wilde doen even voelen hoe die bezel draait, daar waren veel reviewers enthousiast over.

Wat. Een. Teleurstelling.

Dat ding voelt veel te los! Ik kon hem met gemak een derde seconde van links naar rechts wiebelen. Het kan altijd gebeuren natuurlijk, maar na even op dit specifieke probleem gezocht te hebben kwamen er iets te veel hits op binnen van soortgelijke gevallen. Blijkbaar vooral op het 39,5 mm model.

Dacht ik even de stap te maken naar een instap-next-level-luxe horloge, kan ik dat nog even uitstellen.
Om 11 uur had ik hem in huis. Om 12 uur ligt hij, na contact met de winkel, alweer bij de posterijen.

Wat het voordeel van dit zeer kortstondige avontuurtje is, is dat ik mezelf eigenlijk had voorgenomen om bij een grotere aankoop eerst eens het horloge te passen & als het even kan ook bij de bewuste dealer te kopen. Dan weet je pas zeker of het iets is. En zo’n geintje als een minder goed model zal me dan niet meer overkomen.

TL;DR: viel tegen, ik stuur hem terug.

Het allerbelangrijkste wat je kan doen

:sunglasses:

60 likes