Het Grote incoming topic Deel IX

@ivar1
De Fransen hebben deze stijl zeker populair gemaakt met hun duikhorloges in de jaren 60, zie ook de nieuwe versie van de Airain sous marine, en misschien is het een evolutie van eerdere ( militaire ) horloges uit de jaren 30 zoals deze Helvetia

Sous-Marine | Airain® Watches

PS , waarom wordt die ingeplakte link niet meer als preview pagina getoond ??

5 likes

Dat is best onduidelijk. Er zijn meerdere merken die rond de 60-70 jaren dit soort skindivers op de markt brachten. Wie de eerste was heb ik niet goed kunnen vinden. De skin diver style is rond die periode in ieder geval gevormd. Glashutte heeft met de nieuwe release van de SeaQ heel duidelijk teruggegrepen op dat ontwerp. Sinds hun succesvolle relaunch is ook Wolbrook een Seestern met soortgelijke releases gekomen.

1 like

Incoming.

73 likes

Nieuw? Of eentje die doorschuift op het forum?

:point_up:

1 like

Aha dus verschijnt er binnenkort nog een nieuwe incoming :slight_smile:

:scream:

Of ivar1 zet de tering naar de nering

Hij wou inkrimpen maar ook iets nieuw. Het kan veel kanten op.

Dit is hoe het is :joy: er zal wel weer iets bij komen maar heb geen concreet plan op dit moment. :slight_smile:

1 like

:partying_face: :star_struck:

1 like

Wauw, zeer mooi!

1 like

Ik ben benieuwd wat je ervoor in de plaats gaat nemen Ivar, die JLC is wel erg mooi maar snap je keuze eerlijk gezegd best goed

1 like

Incoming… en kan niet wachten. Gloedjenieuw, maar moet helaas wel een paar weekjes (of korter) wachten.

40 likes

Woow. In het blauw ook erg mooi. Twijfelde heel erg tussen blauw en zwart. Uiteindelijk zwart gekozen.

Mag ik vragen of je tevreden bent met het horloge?
Loopt het horloge ook goed op tijd?

:fire:

38 likes

Ik heb hem nog niet ontvangen, hoop hem binnen een week of 2 thuis te krijgen.
Ach prijs is relatief, ik vind 700 euro best wel meevallen ook al zit er geen Safier glas in. In het origineel zat immers ook geen Safier.
Feit dat het een handwinder is vind ik juist wel weer leuk, dat voelt toch wat meer ouderwets, wat past bij de periode van het origineel.
Enige nadeel is dat het uurwerk niet makkelijk gereguleerd kan worden, maar gelukkig lopen die van jou netjes op tijd, dat geeft vertrouwen dat deze ook op tijd zal lopen.

Ja, eigenlijk de mooiste die ik had. Maar tijd voor verandering en iets nieuws of zo :man_shrugging:

2 likes

Komt ook van Chrono24, maar van een shop die geen voorraad had en het horloge eerst bij Hamilton zelf moet inkopen. Wat ik wel prettig vind omdat ik zeker weet dat het een hele nieuwe is.

Jazeker zodra hij er is maak ik een NA aan :wink::ok_hand:

Flying

20 likes

Voor de prijs kon ik deze Aragon Divemaster niet aan mee voorbij laten gaan.

12 likes