@ivar1
De Fransen hebben deze stijl zeker populair gemaakt met hun duikhorloges in de jaren 60, zie ook de nieuwe versie van de Airain sous marine, en misschien is het een evolutie van eerdere ( militaire ) horloges uit de jaren 30 zoals deze Helvetia
Dat is best onduidelijk. Er zijn meerdere merken die rond de 60-70 jaren dit soort skindivers op de markt brachten. Wie de eerste was heb ik niet goed kunnen vinden. De skin diver style is rond die periode in ieder geval gevormd. Glashutte heeft met de nieuwe release van de SeaQ heel duidelijk teruggegrepen op dat ontwerp. Sinds hun succesvolle relaunch is ook Wolbrook een Seestern met soortgelijke releases gekomen.
Ik heb hem nog niet ontvangen, hoop hem binnen een week of 2 thuis te krijgen.
Ach prijs is relatief, ik vind 700 euro best wel meevallen ook al zit er geen Safier glas in. In het origineel zat immers ook geen Safier.
Feit dat het een handwinder is vind ik juist wel weer leuk, dat voelt toch wat meer ouderwets, wat past bij de periode van het origineel.
Enige nadeel is dat het uurwerk niet makkelijk gereguleerd kan worden, maar gelukkig lopen die van jou netjes op tijd, dat geeft vertrouwen dat deze ook op tijd zal lopen.
Komt ook van Chrono24, maar van een shop die geen voorraad had en het horloge eerst bij Hamilton zelf moet inkopen. Wat ik wel prettig vind omdat ik zeker weet dat het een hele nieuwe is.