Het Grote incoming topic Deel IX

als Citizen liefhebber dit nieuwe JDM model incoming (morgen bezorging / opgestuurd vanuit Spanje) ben benieuwd maar schijnt kwalitatief ongeëvenaard te zijn in verhouding tot de prijs

31 likes

Erg mooi! Hoeveel mm is ie?

het is de Citizen NB1050-59a
38mm :ok_hand:
er zijn varianten met een dial in wit/zilver (deze), blauw, en grijs
voor de prijs die je online (nieuw) in Spanje betaalt kan je hem niet zelf importeren

2 likes

Een kleine update hiervan.

Hij moest vanuit Duitsland komen, maar toch was hij er vandaag al. Blij dus dat ik geen €30 extra betaald had voor een spoedlevering, die was op zijn snelst een dagje eerder gekomen.
Vol verwachting was ik de bezorg-updates aan het checken. Dik een uur geleden was het zover, de brave bezorger was al weg voor ik een handtekening ergens kon zetten (dubieus dat dat na corona nog steeds gebeurt).

Direct de doos opengetrokken om mijn aanwinst te aanschouwen. Wat opviel was de geur van de band. Daar las ik al over, maar ik had niet verwacht dat die zo aanwezig zou zijn. Geen probleem voor mij, maar ik kan me voorstellen dat mensen daar op afknappen.
Voorzichtig en met veel liefde (je weet hoe dat aan het begin van een relatie nog gaat), het horloge bij me genomen en de datum & tijd ingesteld.

Nog voor ik hem om wilde doen even voelen hoe die bezel draait, daar waren veel reviewers enthousiast over.

Wat. Een. Teleurstelling.

Dat ding voelt veel te los! Ik kon hem met gemak een derde seconde van links naar rechts wiebelen. Het kan altijd gebeuren natuurlijk, maar na even op dit specifieke probleem gezocht te hebben kwamen er iets te veel hits op binnen van soortgelijke gevallen. Blijkbaar vooral op het 39,5 mm model.

Dacht ik even de stap te maken naar een instap-next-level-luxe horloge, kan ik dat nog even uitstellen.
Om 11 uur had ik hem in huis. Om 12 uur ligt hij, na contact met de winkel, alweer bij de posterijen.

Wat het voordeel van dit zeer kortstondige avontuurtje is, is dat ik mezelf eigenlijk had voorgenomen om bij een grotere aankoop eerst eens het horloge te passen & als het even kan ook bij de bewuste dealer te kopen. Dan weet je pas zeker of het iets is. En zo’n geintje als een minder goed model zal me dan niet meer overkomen.

TL;DR: viel tegen, ik stuur hem terug.

Morgen met de post dankzij de Siebel vouchers :ok_hand:t3:

15 likes

Het allerbelangrijkste wat je kan doen

:sunglasses:

60 likes

Prachtig! Dikke proficiat. Is dat uw foto? Ook die is zeer geslaagd. Pro materiaal.

2 likes

:heart_eyes:

1 like

Na verkoop van mijn Aqua Terra 41mm vorige maand, vrijwel direct een Speedmaster Pro over kunnen nemen van een HF-lid. Echter deed de Speedmaster mij niks en vond ik de handopwinding gewoon irritant met die korte kroon.

Trouw gebleven aan mijn huidige criteria: 36-38mm, clasp met micro-adjustment, merk met heritage en een sprekende dial. Ik denk gelukt met de Longines Spirit 37mm.

58 likes

Erg fraai! Congrats :partying_face:

Heel mooi Niels !!!

Complimenten voor je keuze Niels

Die wil graag een keer zien op kantoor Niels :blush::wink:
M

Zodra die binnen is, laat ik het weten :smiley:

1 like

Ik was al een tijdje op zoek naar een Skindiver…


44 likes

Citizen duikert incoming!

36 likes

Tof! What’s not to like

1 like

Deze…

Voor deze…

30 likes

Naar mijn mening doet deze Wolbrook heeeeel veel goed. Er zijn wat wisselende reviews over de BoR bracelet, dus dat is nog afwachten. En de Miyota 8 is een beetje luid. Misschien storend voor anderen, maar ik ken het van mijn Baltic en het stoort me totaal niet, integendeel.

6 likes