Kerel⦠ik probeer je als groentje hier alleen een beetje advies te geven.
Maar goed doe lekker je ding, met wijsneuzen gedrag word je over het algemeen niet heel geliefd hier.
Geniet ervanš
Fijne vrijdag gewenst. ![]()
Onderweg. Keuze uit 3 bandjes tbv de Damasko. Slechts eentje blijft.
2x Hirsch Osiris nubuck (bruin en zwart) en 1x Scuderia Ferrari (
)
Hmm denk dat het suede gaat vloeken ol de damasko?
de stof zoals je op je Formex had gaat beter tot z“n recht komen ![]()
Ja heb ook mān twijfels maar kan rustig even kijken en retournerenā¦
Ik wil iig een fijne zachte band, en ook niet eentje die eerst moet worden ingedragen voordat ie comfi zit.
Dat is net wat me steeds minder en minder hirsch doet kopen ![]()
Het verschilt erg per type, vind ik. De Merino, bijvoorbeeld, vond ik vanaf het begin al prettig dragen.
Ja iddā¦slechts bepaalde modellen zitten meteen lekker.
In de regel zijn het bandjes van nubuck, velours of stof enz die meteen fijn zitten. Normaliter zoek ik daaropā¦
En zo“n hybride banden zijn die ook zo stug? ![]()
De blokjesstructuur aan de onderkant zorgt er wel voor dat ze vrij soepel zijn. Ik had de versie met PET bovenlaag, ik weet niet hoe het met die leren exemplaren is.
Echt een mooi bandje!
Hahaā¦idd erg mooi. Maar nee. Ik heb dit type band eerder gehad en vind zelf de binnenkant niet fijn om de pols. Ik heb dat al snel met rubber (aan de binnenzijde). Dat zit mij tĆ© stroef. Komt misschien door de harige berenpolsen.
Kan ik me voorstellen; voordat hij comfi zit is het horloge alweer weg
![]()
Daar heeft u een punt. ![]()
Maar neeā¦een band die eerst langere tijd stug zit vind ik erg onaangenaam. Per definitie. Hoort ook gewoonweg niet. Prijzen zijn vaak ook niet dusdanigā¦bijna altijd boven de 30-40ā¦en regelmatig boven 50-60ā¦voor dat bedrag verwacht ik kwaliteit en comfort.
Helemaal eens wat die banden betreft, die stijve planken word ik ook echt niet blij van ![]()
Ik vind het zelf niet zoān bezwaar als een bandje in eerste instantie wat stugger is, als het zich na een tijdje maar mooi naar de pols vormt en vervolgens lang mee gaat en mooi blijft. Dat is immers ook kwaliteit. En ik heb het gevoel dat Hirsch daar meestal prima op scoort.
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet ook van die boterzachte bandjes die meteen in het begin al soepel zijn, maar ik heb toch de indruk dat dat ten koste van de levensduur gaat.
Een bandje kan soms ook te soepel zijn, vooral als een horloge wat zwaarder of dikker is. Dan gaat het horloge over je pols zwerven en aan de zijkant hangen. Met een iets stugger bandje blijft het beter op zān plek.