Het Grote incoming topic Deel IX

Ik weet nog steeds niet zeker wat het probleem nou is; is het de kromme secondewijzer? :thinking:

Meer dat hij naast de indexen tikte, bij de twaalf valt het misschien minder op door de bredere index maar bij de rest des te meer.
Hij tikte er kats naast.
Dat hij bij nader inzien krom lijkt op de foto zou het heel goed de reden hiervan kunnen zijn

Dat is de reden. Als je naar de aanzet van de secondewijzer kijkt en dan naar het hart van de Index zie je het duidelijk. Mij zou het overigens ook mateloos irriteren. Eenmaal gezien dan blijf je het zien.

1 like

Okee, het is een quartz uurwerk, zie ik nu. Is het een SUR432?

Kromme wijzer of niet, ik denk dat als de wijzer precies op de indices tikt het eerder toeval dan wijsheid is. Ik persoonlijk denk niet dat je kan verwachten dat een secondewijzer van een horloge uit deze categorie op alle indices tikt. Dat zou ik pas bij het grand broertje verwachten, eigenlijk :man_shrugging:

Een rechte wijzer zou je overigens wel mogen verwachten wat mij betreft :slight_smile:

2 likes

Zelfs daar gebeurt dat niet. Althans, tegenwoordig niet meer. Op de double logo’s vaak nog wel

1 like

Mijn eerste citizen
Ik dacht veel te groot maar hij draag opvallend lekker.
en ik vind het bolle glas een bijzonder effect.

12 likes

Periode van gratis opslag bij Buyee liep af dus maar gestopt met bijvangsten zoeken en de boel in laten pakken :innocent:

Ook nog een telelens mee laten komen maar die hoort niet in dit topic thuis :sweat_smile:

18 likes

Die quartz tissot diver is heel tof.

3 likes

Die PR300 was ook de eerste die ik gekocht had inderdaad, was ik al een tijdje naar op zoek; de rest is bijvangst om de handling- en verzendkosten uit te smeren :sunglasses:

1 like

Mooie vangst, weer!
En met deze ben je helemaal klaar voor de zomer!:sunglasses::desert_island::tropical_drink:

14 likes

Inderdaad; zet de cocktails maar klaar :sunglasses: :sunglasses:
Nog wel eerst wat knutselen; hij loopt namelijk niet :grimacing:

1 like

En daar zit zo te zien een vintage isofrane band op. Die zijn nog aardig wat waard.

1 like

Zou zomaar kunnen; ik ben niet echt een kenner van (vintage) rubber banden. Aan de binnenkant staat wel Tissot, dus het zou zomaar de originele band kunnen zijn:

Helaas wel op een wat rafelige manier ingekort:

Nu nog hopen dat het ding niet zo hard als beton is :grimacing:

4 likes

Oeh, dat is jammer… :grimacing:

Ja, dat zou zomaar kunnen.

1 like

Ja dat is een vintage isofrane zo te zien. Omega gebruikte ze ook van Isofrane eind ‘70/begin ‘80 voor de Ploprof en Calypso.

1 like

Kijk, weer wat geleerd, wist ik niet :+1: :blush:

Edit: in dit stukje over Isofrane staat inderdaad dat Tissot ze gebruikte en ik zie er ook een staan op de foto:

Zal eens kijken of ik het nog wat netter kan afwerken. Te kort zal hij niet gauw zijn, banden zijn voor mij ook altijd te lang :grin:

1 like

Binnen, de nieuwe Seiko 5 sports, JDM, gekocht van forumlid Spooler. Hein bedankt! Bandje net een cm tekort maar opgelost met extender (als je dat zo noemt :thinking:). Blij mee.

13 likes

Ja is idd de sur432.

Mooie vondst die Tissot !!

1 like

Vaderdagsale bij de Jomashop; kon het niet laten :grimacing: :blush:

13 likes