Het Grote incoming topic Deel IX

En binnen!

Erg blij met dit eigenzinnige model. Prachtige diepe kleur rood, die in de zon meer tot leven komt. Kwaliteit en afwerking zo op het eerste gezicht ook super :smile:
Het staat overal, maar dit is een dial die pas goed te bewonderen is in het echt.

Alleen de kleur van de band ben ik nog niet kapot van. Het horloge komt mooier tot zijn recht met een andere kleur denk ik. Dat is ook meteen het nadeel, er moeten 20mm gebogen pinnen (en dus bandjes) op. Dat wordt even zoeken ben ik bang.

50 likes

Nice!

Delugs heeft hele goede banden hiervoor :+1:

2 likes

Is dat een groene bezel en groene wijzerplaat??
Als dat zo is dan graag het juiste type nummer want die ziet er wel heel goed uit

1 like

Thanks, ga ik eens kijken!

Zie dat jij de blauwe versie hebt, hoe bevalt die?
Wat grappig, merk dat wij veel overeenkomsten hebben qua smaak en interesse in horloges.

1 like

Leuk ding, maar gaat er binnenkort uit. Heb weer andere plannen. Pas op met die kast, krast echt heel snel :upside_down_face:

Haha ja dat blijkt. Heb je die AnOrdain nog?

Klopt, dit is de SPB381

1 like

Prima verkoper zeg ik!

1 like

Zo gaat dat :wink:. Heb jij er een Delugs voor besteld eigenlijk?

De AnOrdain is niet heel lang gebleven. Ik viel voor de dial(techniek), welke overigens ook echt top was. Gebroken wit was wel iets te saai voor mij, zo’n plaat komt beter naar voren in apartere kleuren zoals bij de fume varianten.
De case en movement zijn uiteindelijk echt de bottlenecks geweest, dat was verre van bijzonder en deed wat afbreuk aan mijn oorspronkelijke gevoel. Geluid van de rotor, het opwinden. Allemaal net niet, wat vooral erg zonde was.

Twee Casio’s die - voor zover ik kan achterhalen - niet door Casio NL zelf zijn geleverd.

Leuk voor de Casio verzameling.:ok_hand:

13 likes

Echt heel mooi :heart_eyes: Congrats :partying_face:

Ik hoop dat je de juiste band erbij weet te vinden. Deze band geeft imho het horloge inderdaad niet wat het verdient.

1 like

Met die pootafdrukken op de dial, die is echt super cool (pun intended). Is die op zonne-energie?

1 like

Prachtig, gefeliciteerd! Heb exact deze kleurstelling ooit in het ‘wat zou je willen dragen’-topic geplaatst, wat een beauty! Ik vind het bandje er overigens prachtig bij passen, misschien even laten wennen…? :wink:

1 like

De wijzerplaat is erg mooi inderdaad :heart_eyes: Dit is een automaat, geen solar aandrijving.

Wat is het typenummer van de bovenste. Cool ding!

1 like

Had ik besteld ja, stond goed maar bandje weer verkocht omdat ik de Ming niet ga houden.

Ik snap wat je bedoelt met de anordain. Ik vond de plaat waanzinnig maar die kast deed niks voor me.

Casio W89HB-5AV, her en der nog wel voor iets meer dan 3 tientjes in NL te krijgen.

6 likes

Vintage movado met honeycomb dial en stepped FB case

24 likes

De nieuwe Lunar Pilot van Bulova! Hopelijk vanavond al binnen. :blush: :+1:

30 likes

Deze als aanvulling op de collectie… :grinning:

23 likes

Met dank aan @Rogier3005 :blush::pray:

25 likes