Het Grote incoming topic Deel IX

Haha ik heb toch wel de neiging om veel te lezen over de meer bijzondere horloges qua wijzerplaat (off set dial) en aparte complicaties. Daar past deze Vicenterra helemaal in, WatchChris heeft deze ook in zijn persoonlijke collectie en heeft daar ook ooit een video aan gewijd:

Review van a Blog to Watch leest ook lekker weg:

Maar vooral: gewoon de website van de mannen van Q-Watches volgen haha :joy:
5 likes

Dank kerel, dat vind ik nou ook!

Deze?

12 likes

38mm. Dat is de recent gepresenteerde 62MAS opvolger.

3 likes

Eens, op deze foto komt hij niet erg tot zijn recht. Ik heb de 39mm variant gehad, die was erg tof.

Los van dat het een erg gaaf horloge is, snap ik eerlijk gezegd de toevoeging van een 38mm variant niet zo. Zeker als je weet dat de oorspronkelijke uitvoering 37mm was.

2 likes

Correct! :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Solid endlinks, solid clasp, Seiko VH31 MechaQuartz, 36mm, prachtige dial…en dat voor 75 euro. Veel te goedkoop i.m.o

10 likes

:money_mouth_face:

1 like

Ahummm, :frowning_face_with_open_mouth:
Mooi ding , Kuche kuche :smirk:

1 like

Ik heb m ook onderweg voor op de motor, past mooi onder een handschoen en past ook mooi bij mijn Dakar stickers :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Mijn eerste import-uit-Japan avontuur, met dank aan vage resellers op eBay, google reverse image search en Buyee. Zelfs met importkosten en BTW gaat t een goeie deal zijn, zolang de staat een beetje als beschreven is. Dacht, om eerlijk te zijn, deze specifieke uitgave nooit voor minder dan €800 te kunnen bemachtigen. Nu de lange wacht uitzitten. :smiley:

image

12 likes

Een onverwoestbare duiker onderweg voor op vakantie. Lekker duiken ermee en de blauwe wijzerplaat is prachtig. Tegenwoordig zit er een mooie stalen band bij met massieve endlinks en een Ratchetsluiting.

24 likes

Mee eens! Voor mij was het horloge helemaal afgeweest als ze de minutenwijzer oranje hadden gemaakt, maar dat ter zijde.

Heb je de fulllume ook niet in de collectie?

1 like

Yes! Maar die is totaal anders. Ik vind dit rustiger ogen en ben juist blij dat ze de minutenwijzer niet oranje hebben gemaakt net als bij veel andere duikers😁

Hieronder een review op YouTube:

2 likes

Prachtig horloge hoor! Proficiat. :+1:
Had hem ook te koop zien staan.
Je was me voor :joy:

1 like

Tof!

1 like

Bij een recensie op Monochrome over de nieuwe Sous-Marine van Airain geven mensen het commentaar dat het ontwerp van GO zou zijn gekopieerd. De Airain stamt echter oorspronkelijk uit begin jaren 60 en de oorspronkelijke SeaQ uit eind jaren 60. Althans, volgens het daarop gegeven commentaar. Dus het is eerder andersom. :slight_smile:
Kortom zoals ook hier wordt aangegeven, iedereen kopieert elkaar.

Heel bijzonder en ook mooi uitgevoerd. Ik ken het niet, hoe ben je daar tegenaan gelopen?

1 like

Dank! Die cookies op de websites houden de boel goed in de gaten denk ik haha, heb een voorkeur voor de “aparte” horloges:

3 likes

Zwarte saffiano van Molequin voor de ventura:

13 likes

En binnen. Wat een tof ding :ok_hand: de welbekende turtle case in een iets compacter en meer duister jasje 🥷

Wel meteen de originele band eraf, die is zo ontzettend stug. Maar had deze rubberen band al klaar liggen. Nog een ribbed nato bestellen met zwarte hardware… Zal m ook tof staan gok ik

21 likes