Het Grote incoming topic Deel IX

Hoe werkt het ook al weer ?

• N ( 12 uur ) van de bezelmarker draaien naar halverwege het punt tussen de urenwijzer en 12 uur, en dan de uurwijzer op de zon richten ?

Maar wat was dan noord of zuid ?

1 like

Glashutte/GUB bestond toen al wel met ook dat in die tijd populaire ontwerp voor met name skindivers ( kleinere modellen meer voor snorkel activiteit zonder pak, in plaats van scuba duiken met apparatuur en pak), zo ook Airain die nu weer opnieuw uitgebracht wordt ;

en volgens mij populair geworden door met name Franse merken in die tijd.

3 likes

:point_up: Keurig. Goed opgelet. Overigens is het op het zuidelijk halfrond anders he

1 like

Dan wijst in dit geval de N of 12 van de bezel toch naar het zuiden hier bij ons , want vanuit Nederland is de evenaar beneden.
Verwarrend, noord is dus het tegenovergelegen punt op de bezel 12 uur.

Ik wilde toch al niet naar Compostella … :smile: :pray:

Valt mee :+1:

https://www.seikowatches.com/instructions/html/SEIKO_4R57_EN/BONDSYakzlcfey

1 like

Klopt, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Er zijn wel wat reviews op YT te zien, maar met sample modellen.
Levering staat gepland voor eind juli, dus nog even in spanning afwachten :innocent:

Hoppa, weer een stapje dichterbij de endgame van het horlogespel dankzij onze topper @royke74 :heart_eyes:

Vicenterra Tycho Brahe Tome 2 Blue

67 likes

Bijzonder horloge :+1:

1 like

Die bordeaux-rode strap staat ook niet misselijk!

1 like

Vind ‘m ook geslaagd maar wel een flink bulky geheel zo.

:v:t2:

35 likes

Mooi, niet direct flipperen hé!

Het bandje mag nog wat extravaganter of exotischer.

1 like

Haha mooi, was ook direct mijn idee. Tips altijd welkom!!

Is toch ook raar.

Walvispenisleer in de kleur :eggplant:

1 like

Oké, rustig aan met de shots kerel :joy:

1 like

Tja. Je wilde exotisch. Het automerk Dartz gebruikt het voor hun interieur. Wel moeilijk te verkrijgen met de sancties.

Heel cool horloge trouwens! Congrats.

1 like

Thanks man! Besteld bij forumsponsor, kijken of het een match is:

8 likes

Zo dan! Dat is nog eens een aanwinst. Ik ken ‘m niet. Hoe kwam je er zo bij? Mooi hoor en bijzonder :ok_hand::ok_hand:

1 like

Wat een tof ding zeg!

1 like