Het kan ook zijn dat dat de “administratiekosten” van de dienstverlener (UPS/DHL etc.) zijn. Maar een belletje kan geen kwaad.
€27 BTW (over een aankoop van $75 en $18 verzendkosten) snap ik eigenlijk ook niet. Is ruim boven de 21%.
Verder nog €17 duty tax erbij
Ze moeten een berekening laten zien op papier of digitaal, afhankelijk van het bedrijf. Daar moet je kunnen zien hoe het totaalbedrag tot stand is gekomen.
Ben benieuwd want het klinkt wel bijzonder
Invoerrechten betaal je niet, maar dat is meestal ook niet veel. Je betaalt wel BTW, en daarnaast kosten aan de transporteur voor het afhandelen van de aangifte. De ene koerier is duurder dan de andere, en vaak is er een vast of minimum bedrag. Voor relatief goedkope spullen hakt het er dan extra in.
Sommige leveranciers hebben een overeenkomst met de belastingdienst om de BTW al bij de verkoop te verrekenen, zij dragen het dan later af. Dat scheelt de kosten voor de afhandeling door de koerier.
Je kunt het hier uitrekenen: http://www.invoercalculator.nl/
Yep dit is te hoog, een Uncle Seiko kostte mij 80 dollar en 19 dollar verzending, rekening van de koerier was totaal 19 euro.
Dat heb je snel gefixt Gave uitvoering en plaat
Dat blijkt maar weer inderdaad. Die €17 is dan erg zuur en zijn dus verwerkingskosten. Het hoge bedrag btw wordt door dhl verklaard doordat de verzender geen verzendkosten had opgevoerd, dus hebben ze het standaard tarief van €100 verzenkosten gebruikt (voor een aankoop van €$75 ).
Ik kan na betaling het teveel betaalde bedrag terugvorderen via de belastingdienst….maar dat gaat ook vast niet met 1 klik.
Het ontmoedigingsbeleid vdd EU om iets buiten de EU te kopen heeft bij mij gewerkt in ieder geval!
Klopt, handig is anders. En dat begint al in de UK.
Deze zou in december inkomend moeten zijn.
Ik drop hem alvast omdat dat een zekerheid is, wil hem al véél te lang.
Wat gaaf!
Fortis fan boy
Top! Heb je er nog 1 kunnen vinden? #limitededition
Ik zal hem via Chrono moeten aankopen
Prachtig!
Waar heb je deze kunnen scoren?
Die wijzerplaat . Hoe hebben ze dat zo kunnen maken?
Mooi man.