Het Grote incoming topic Deel VII

Ik heb een grotere horlogedoos gekocht dus hij zal niet in de weg zitten :wink:

Plus ik hoorde dat hij moeilijk leverbaar is in Europa, dus kans bestaat dat die GMT’s eruit gaan binnenkort. Reden te meer om hem te houden dus!

1 like

De 6r35. Dat doet me er aan denken dat ik ome Daniel nog weer eens aan moet schieten over die Alpinist van me.

Maarreh, de kast van de Willard is fantastisch, hij is erg comfortabel. Maar op het eind van de rit is het wel zo dat het een toolwatch is die je met geen mogelijkheid op een andere manier kunt dragen dan casual.

Waar @Daffie de Damasko met droge ogen nog wel bij een overhemd kan dragen is dat bij de Willard echt, echt geen optie. Da’s wel iets waar je mee moet kunnen leven.

2 likes

Never :wink: Dus wat dat aangaat zit ik altijd goed.

2 likes

Ik zit er zelf mee in mijn hoofd, zo’n Willard. Gaaf op foto’s, maar om de pols weet ik nog zo niet. @daffie komt er wel mee weg, mijn 17cm polsjes misschien wat minder.

Hoe zou jij hem inschatten tov een SKX qua grootte en draagcomfort? Ik vermoed dat je ooit wel eens eentje gehad hebt in het verleden.

1 like

Ik heb op dit moment nog een Mini Turtle en een Uemura, al heb ik het idee dat één van die twee zou mogen vertrekken wegens overlap. Vroeger had ik ook een SKX171 met zwarte plaat, opgelegde indices, en een SKX007 bezel. Tussentijds is er ook een SKX009 geweest.

Die specifieke post heeft wrist shots.

De Uemura is 42,8mm breed, en de lug to lug is 46.6mm. Een SKX heeft een 42,5mm breedte en een 46mm lug to lug. Die dingen dragen 100% hetzelfde. In de review waar ik naar verwijs vergelijk ik de Mini Turtle met de Uemura, en in mijn beleving zijn ze alledrie uitwisselbaar qua draagcomfort en functie.

De SKX is wel de grootste bandenslet van de drie, maar de SPB153 is fijner van proportie. Ten eerste vind ik 20mm banden mooier dan 22mm. Ten tweede is de dikte van beide horloges 13mm, maar bij de Uemura is het 12mm met een bol glas er boven op. Dat, samen met de iets bredere kast, zorgt er voor dat het zwaartepunt dichter op de pols zit.

Hij is merkbaar minder topzwaar dan een SKX. En dus comfortabeler.

2 likes

Mooie shots, ideale vakantiehorloges inderdaad :wink:

Dat heeft een SKX inderdaad wel en dat was ook de reden dat ik ze uiteindelijk allemaal de deur uit gedaan heb. Klinkt goed eigenlijk… Misschien moet ik toch maar eens een Uemura proberen dan :thinking:

Afgaande op alle wristshots draagt @daffie altijd een wollen trui :wink:

3 likes

Mijn eerste aanwinst van 2022. De Oris BCPD incoming.
Plaatje van het web:

40 likes


NOS Enicar lady watch, voor bij mijn avondjurk :wink:

4 likes

Oh lord, oh lord, krijg een berichtje van DHL dat de watermeloen donderdag wordt geleverd. Spannend.

3 likes

1 incomming/NA per 2,2 dagen in 2022, indrukwekkend! :wink:

1 like

Na het nogal heftige aantal horloges dat afgelopen jaar huize Lexaf binnen is gestroomd had ik mezelf beloofd in het nieuwe jaar voorlopig even geen nieuwe (vintage) horloges meer te kopen.
Maar ja, het bloed kruipt en het gaat waar het niet gaan kan… dus…

De afgelopen tijd heb ik wat belangstellig ontwikkeld voor Vintage Citizen horloges, o.a. door de mooie Crystron Quartz


en de Citizen 6000 automaat die ik afgelopen jaar van forumlid @BasV mocht overnemen.

Zo kwam ik vandaag deze aanbieding tegen van een Finse verkoper met wie ik al een paar keer eerder plezierig zaken heb gedaan.
Een niet al te vaak voorkomende jaren '70 Citizen Valiant 21 jewel handopwinder. Zo op de foto’s te zien in een behoorlijk nette staat. Ik kon het niet laten gaan…
Eerdere aankopen van deze Fin waren ook een succes dus ik heb de gok maar weer eens gewaagd. Vorige bestellingen kwamen binnen 2 weken uit Finland binnen dus ik kan niet wachten.
Hier een paar plaatjes van de verkoper:

image image

We gaan het zien! Ik hou jullie op de hoogte.

12 likes

Vandaag dit horloge met Tiffany dial gekocht, het is helaas geen PP :joy:

18 likes

Nieuwe Titanium D1 binnen:

9 likes

Net besteld bij Olfert in DE, met korting en verzendkosten € 218,35 :star_struck:

Seiko 5 Street SRPD79K1

18 likes

De Spinnaker is vandaag bezorgd. Eerlijk is eerlijk, de aging is erg leuk gedaan.
Maar hij gaat toch terug. Hij is niet genoeg beschadigd :slight_smile:

Gekheid, maar het bandje is veel te licht in verhouding tot de kast waardoor je de band veel te strak moet zetten wil hij niet steeds om je pols tuimelen. Daarnaast is de band erg scherp en de kast veel te dik.
Dus gaat wel retour.

9 likes

Als het goed is komen vandaag deze 2 binnen :partying_face:

28 likes

Stevig bezig :grin::+1:

1 like

Mooi hè een Daytona ICE dial & Explorer alleen dan voor €555 tezamen :laughing:

2 likes

Daar zxat ik zelf ook naar te kijken, maar na 5 incomings was het leu kgeweest.
ben benieud naar je fotos!

1 like