Het Grote incoming topic Deel VIII

:smiling_face_with_three_hearts:

2012 :thinking:

Mooi hoor :+1:t2:

Heel triviaal maar eindelijk een correcte gesp voor de oude OMEGA Seamster 14735 (1960) van mijn vader.

22 likes

Serienummer zegt 2007, waarbij overal vermeld staat dat de 2531.80 ergens eind 2006 uit gefaseerd zou zijn.

Hij is binnen. Ben er blij mee.
Band alleen gelijk even op maat laten maken en de pennen even laten controleren. Begrijp dat dit een van de zwakkere plekken is en beetje jammer als hij van de pols valt.

Binnenkort volgt een uitgebreid NA topic.

31 likes

Snap ik! Erg tof horloge. Staat nu op nummer 1 op mijn lijstje.

1 like

Ik heb zelf onderstaande modellen maar de kleine wave blijft toch altijd aan mij klagen. Is toch een beetje de enige Bond :+1:t2:

18 likes

Allebei ook mooi, maar helemaal eens. De 2531&2541 zijn beetje de echte bond’s.

Zal ook wel te maken hebben met van welke generatie je bent :grin:

Mijn favoriete Bond acteur is echter wel Daniel en niet Pierce. Maar de 2531.80 was mijn hele jeugd een soort van niet te missen en iedereen wilde er een. Overal kwam je het horloge tegen en ik heb een aantal keer op het punt gestaan er een te kopen, maar iedere keer andere keuzes gemaakt. Zelfs een keer een Planet ocean gehad, maar nu ik mijn Explorer II verkocht had, zat hij gelijk weer ik mijn hoofd.

Wil er graag een originele zwarte rubberen band op doen. De huidige versie zoals jij hem op de witte hebt. Kan alleen nog niet helemaal vinden of het past. Mocht iemand dat weten hoor ik het graag. Heb hem nu even op een nato terwijl de bracelet bij de horlogemaker ligt voor controle op de pennen.

15 likes

Hier wordt een vraag gesteld om een rubberen strap;

1 like

Thanks! Kwam deze ook al een keer tegen in een Google search. Gebogen springbars, hmm ben altijd erg van origineel en geen gerommel met kleine tweaks en hacks. :smirk:

Ga wel een keertje kijken bij een officiële boutique.

Mocht dat niet lukken op zoek naar een NOS rubber uit de tijd van het horloge zelf. !
afbeelding|690x394

Kwam deze foto tegen bij fratello en ook wel erg gaaf!

Hoop dat het uiteindelijk naar mijn zin gaat zijn, anders ben ik bang dat ik ook nog een breitling super ocean moet kopen op rubber. :grin:

1 like

Laat ik het zo zeggen de Thunderbirds, Captain en Batman bepaalden mijn jeugd. Nog leuke verzameling Dinky Toys een Corgi Toys aan overgehouden

Over je Seamaster: Ik zou zelf voor een blauwe rubberen band gaan dat lijkt me meer in sync (zeker een NOS band) Maar aan de andere kant is juist de stalen band iconisch en eigenlijk het mooiste voor deze uitvoering. Daarentegen is de nieuwste stalen band weer veel te grof, zwaar en dik. Vandaar dat ik daarvoor de versie met de zwarte rubberen band heb gekozen. Maar goed dat is mijn mening.

10 likes

Nee, heel belangrijk met zo`n doel , Top !

Happy met de nieuwe 1957 band met verstelbare sluiting :star_struck:

34 likes

Niets triviaals aan toch? Maakt een belangrijk horloge weer compleet.


Twee mooie nieuwe Croco bandjes gekocht bij een formlid . Voor mijn Omega en Seiko waar een nieuw glaasje op komt .

12 likes

Omdat mijn SKX007 zo goed bevalt moest deze er toch ook een keer komen :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Niet 100% degene die ik zocht en met de nodige battle scars, maar voor een zacht prijsje toch eindelijk een Zenith Defy El Primero op de kop kunnen tikken. Nu nog een mooi bandje erbij en we hebben een daily beater te pakken :star_struck:

Tenzij het busje dat 'm brengt in de fik vliegt ofzo want is al m’n derde poging tot aanschaf van deze Defy :joy:

20 likes

Eindelijk een Grand Seiko 9581-7020 naar mijn smaak gevonden. Komt woensdag binnen en dan volgen betere foto’s.
afbeelding

19 likes

Mijn NA, welke ik vandaag heb opgehaald.

37 likes

Omdat ik ontzettend benieuwd ben naar een wired lugs horloge, en die sandwich dial helpt ook mee!

14 likes