Het Grote incoming topic Deel XI

Maar wat is het? Oké een koffiezetapparaat, maar wat maakt deze bijzonder ten opzichte van zo’n ding dat mijn ouders nog hebben?

Absoluut. Op staal vond ik hem ook heerlijk! Maar wel wat topzwaar op mijn pols. Blij dat ik hem gehad heb.

1 like

Tja, ik koop momenteel geen horloges, dus een mens moet wat. Ik kom hier op terug zodra ik m’n nieuwe gordijnen bestel. :slight_smile:

Nee, dit is alleen nog maar de bonenmaler. Het gaat om een Eureka Mignon Brew Pro. Dat is een in een metalen behuizing gevatte koffiemolen die 55mm platte stalen maalschijven gebruikt om koffie te malen. Deze worden door een Italiaans familiebedrijf gemaakt wat al sinds 1920 produceert, en ze maken ze volgens dezelfde principes als TechniVorm de Moccamaster koffiezetters maakt… industrieel ontwerp, metalen behuizingen, reparabel, en met vele reserve-onderdelen gewoon bestelbaar.

Het voordeel van 55mm grote, platte maalschijven die langzamer draaien is dat je een egale maling krijgt, zodat de bittere en zure smaak die je van on-even gemalen koffie krijgt kunt elimineren, terwijl je de boon niet verhit tijdens het malen waardoor smaak niet verandert of verdwijnt.

De koffiezetter die er naast staat is uiteraard deze:

Da’s dan weer een mooi Nederlands product.

Naast een fatsoenlijke bonenmaler ga ik me ook maar eens bezig houden met het zelf roosteren van groene specialty-bonen, dus wellicht dat daar in de nabije toekomst nog een knappe koffiebrander naast komt te staan, dan heb je de hele keten van groene boon tot uiteindelijke slow koffie gewoon in eigen bedrijf. :slight_smile:

Believe you me dat een vers geroosterde groene boon die je binnen 48 uur na het branden geconsumeerd hebt een ander smaakprofiel geeft dan spullen die al weken of maanden in de retail keten rond zwerven.

11 likes

Dat klinkt goed. Als je niet zo vreselijk ver in de polder woonde was ik vanmiddag nog een bakkie bij je komen doen.
Had ik de koekjes meegenomen. :+1:

3 likes

Ja mooi! Goede maler inderdaad. En die vers gebrande bonen kunnen, na een paar dagen rusten, ook geweldige espresso’s voortbrengen!

1 like

Hee, je bent altijd welkom. Ook zonder koek. Ik groei toch wel dicht.

1 like

Je weet dat hier eigenlijk een draadje voor is in off topic? Just saying. :sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/t/wat-is-je-nieuwste-aanwinst-geen-horloges-deel-3/

6 likes

Kijk aan. Dat gaat gewoon een uitstekend bakje opleveren. Chapeau.

1 like

Technisch gezien is er nog geen incoming (off-)topic voor nieuwste niet-horlogegerelateerde nieuwe aanwinsten. Misschien een idee: het grote voorgenieten topic :stuck_out_tongue_winking_eye:

En binnen!! :heart_eyes:

Even wennen aan 36mm zeker nadat een 42mm speedy om had :sweat_smile: maar denk dat ik hier wel aan kan wennen :ok_hand:

47 likes

Proficiat, prachtige aanwinst! :smiling_face_with_three_hearts:

Ik wissel ook tussen mijn Speedmaster en Railmaster met dezelfde kast en dat valt heel goed mee :+1::wink:

2 likes

Geweldig duo!

1 like

Mooi hoor! Staat je prima, die 36mm!

1 like

Dat is waar inderdaad, wat blijft die railmaster toch ook een unicorn :wink: prachtig!

1 like

Dat is voor als ik 'm binnen heb. Wat sinds een uur zo is. :slight_smile:

Grappig genoeg proef niet alleen ik, maar ook mijn vrouw een wezenlijk verschil met het oude molentje.

Sla je slag, zou ik zeggen. :slight_smile:

Mooi man. Mooie maat ook, voor je pols.

Ik denk dat het verschil tussen de grootte van de glazen kleiner is dan het verschil tussen de kasten. Optisch valt dat voor mij erg mee.

4 likes

Mooi man! Gefeliciteerd, geweldige set zo

1 like

Binnen! :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Daar is 'ie dan! Dankjewel @Seamaster95 !

42 likes

Thanks, jij ook met je koffiemolen :wink: nog niet eerder kleiner gedragen dan 39mm vandaar even wennen, maar zal mij niks verbazen na een aantal dagen dragen ik niet anders meer wil… :thinking:

Dat denk ik ook, staat de Speedmaster ook wel een beetje om bekend dat hij relatief klein draagt voor 42mm

Staat je goed! Het plezier ermee :star_struck:

1 like