Aangekomen! Mijn prachtige Glycine Airman purist 36mm.
Mijn brein moet weer erg wennen aan de 24 uurs wijzerplaat.
Maar wat een topper. Ik heb de 40mm Chief gehad en die was ook heel mooi. Maar de 36mm is gewoon zoals hij hoort.
Aangekomen! Mijn prachtige Glycine Airman purist 36mm.
Hoop op het beste voor je! Op Chrono24 kwam ik vanmiddag ook een mk1 tegen. Helaas ook een Italiaanse verkoper, en dat werd mij altijd afgeraden om van te kopen. ![]()
Thanks! ![]()
Tja, met een horloge wat origineel is uitgegeven aan de Italiaanse spoorwegen zit daar toch de markt. Goede exemplaren buiten Italië zijn vaak onderdeel van een collectie; op Vinted vind je nog wel eens een halve barn find.
Zelf geen negatieve ervaringen mee trouwens. Wel goed verifiëren wat je kan want de polijstblokken zijn daar populair.
Ik wil ook zo graag 1tje hiervan in een beetje normale staat ![]()
Duimen maar!
Zeker. Ook omdat ik die MKI echt significant mooier vind dan de MKII. Maar dit project duurt, denk ik, al 1,5 jaar met wisselende intensiteit.
Ik heb van de week mijn eerste ervaring hiermee opgedaan en die voldoet helaas aan het stereotypeâŠ
Was een handelaar met een serieuze staat van dienst, maar dat zegt blijkbaar ook niet allesâŠ
ben benieuwd hoe het gaat worden afgehandeld ![]()
Wat is er gebeurd joh?
Schijnbaar stond âservice historie onbekendâ gelijk aan een amplitude van 150 en een afwijking van -50 seconde per dag.

Service historie onbekend is gewoon beurt incalculeren.
Of je horloge staat droog, of als het loopt als natte krant. Eigenlijk moet je altijd naar de horlogemaker.
Wellicht ben je dan in Italië nog overal precies op tijd. Ik verdenk mijn Zuid Amerikaanse ega af en toe van een gelijksoortige afwijking. Maar niet leuk. Wat had je gekocht?
Edit: N=1 maar ik had eerder een MKI uit Italië gekocht en niet goed gezien dat de wijzerplaat behoorlijk beschadigd was. Mocht zonder problemen terug op kosten van de verkoper en direct afgehandeld.
dank!
Ook voor je hulp in het hele proces. Ik hoop dat ik je minder vaak nodig ga hebben voor advies ![]()
Desalniettemin verwacht ik wel dat als ik een horloge koop bij een dealer en deze âgewoonâ wordt geadverteerd dat het horloge op zân minst niet acuut aan een service toe is (tenzij aangegeven door de verkoper).
Maar volgens de verkoper was het horloge âgechecktâ en deed het goed.
Dat is het
toch een cultuur-dingetje
Welkom in Italie.
De hele vintage horlogemarkt zit vol âhandelarenâ. Ik geloof er niets meer van.
Nagekeken, service historie onbekend etcâŠ
Alleen aantoonbare recente full service telt voor mij nog. Al het andere is helaas bs.
Handelaar of particulier.
Graag gedaan ![]()
Ik snap je punt en toch houd ik een handelaar aan een hogere standaard dan een particulier.
Mooie uitvoering ![]()
In heel mooie staat en ook nog die fraaie bezel in 2 kleuren ![]()
Hopelijk kun je een deel refund krijgen ivm servicekosten, anders terug sturen ?
Nagekeken betekent alleen dat er ânaar gekekenâ is, van een afstandjeâŠ
edit ; en ik heb het ook uit Japan mee gemaakt en die hadden altijd een hoge standaard, het is niet land afhankelijk denk ik.